Dziś jest: 10.05.2024
Imieniny: Antoniny, Izydora
Data dodania: 2012-02-28 09:04
Ostatnia aktualizacja 2014-07-15 12:58

Redakcja

Olsztyn jak człowiek w dziurawych spodniach i ze złotym pierścieniem na palcu

O wycinaniu drzew przy alei Warszawskiej i związanymi z tym protestami społeczników informowaliśmy już wczoraj. Dziś nasz czytelnik - postanowił wskazać dodatkowo w tej sprawie kilka istotnych szczegółów.

reklama

W dniu 27 grudnia 2011 r. Pan Paweł Pliszka (rzecznik MZDiM) informował na Platformie Konsultacji, że wycinka drzew na al. Warszawskiej nie jest planowana. Wbrew tym słowom, w dniu 25 lutego 2012 r. drzewa zostały wycięte.

Ze słów Prezydenta Piotra Grzymowicza uzasadniających takie działanie,wynika że wykonane badania pokazały, że te (w tym Warszawska) ulice to wąskie gardła, a ruch samochodowy utrudnia swobodny przejazd autobusom komunikacji miejskiej.

W dniu 27 lutego Zdzisław Bukowski (Kierownik Jednostki Projektowej V) poinformował na platformie konsultacji społecznych, że żadne tego typu badania, na które powołuje się Prezydent nie zostały jednak przeprowadzone.

Z powyższego wynika, że mieszkańcy Olsztyna zostali ostatnimi czasy wprowadzeni w błąd (żeby nie użyć mocniejszego słowa) dwukrotnie. Pierwszy raz przez rzecznika MZDiM, drugi raz przez Prezydenta. Pojawia się zatem bardzo proste pytanie - dlaczego?

Przy okazji pojawiają się także inne, merytoryczne pytania:

1. Czy budowa bardzo kosztownych buspasów na al. Warszawskiej jest konieczna, zasadna i priorytetowa?

W przeciwieństwie do bardzo wielu innych olsztyńskich ulic, nie występują tam zatory komunikacyjne utrudniające poruszanie się autobusów (szczególnie, że z komunikacji miejskiej korzystają w tym wypadku przede wszystkim studenci jadący w przeciwnym kierunku do strumienia ruchu na tej ulicy: rano jadą oni do Kortowa, przy głównym strumieniu z Kortowa do centrum, po południu od Kortowa, przy głównym strumieniu z centrum do Kortowa). Szeroki chodnik odgrodzony starymi drzewami stanowił przy tym idealne pieszo/rowerowe połączenie miasta z Kortowem. Jego likwidacja i budowa bardzo kosztownych buspasów jest przy tym o tyle zastanawiająca, że połowa śródmiejskich ulic i chodników przypomina przysłowiowy ser szwajcarski, a cała ul. Partyzantów to karykatura miejskiej infrastruktury, jak najgorzej świadcząca o działaniach władz w zlokalizowanym 200m dalej Urzędzie Miasta. Dodajmy do tego stan istniejących "parkingów" (tzn. klepisk na ul. Nowowiejskiego, czy Kościuszki), żeby odpowiedź o priorytety inwestycyjne narzuciła się sama. Ile bowiem skorzysta komunikacja miejska na budowie buspasów na al. Warszawskiej? Autobusy dojeżdżać będą na pętlę może o 10-20 sekund szybciej (przy założeniu, że tego czasu nie stracą na fatalnie uregulowanej sygnalizacji świetlnej). Czy nie należałoby zatem zadbać o bardziej istotne potrzeby?

Powyższe wątpliwości uzasadniają także kolejne pytanie:

2. Dlaczego naprawdę nie przeprowadzono badań, które wskazałyby, gdzie rzeczywiście buspasy są niezbędne, szczególnie, jeżeli ich budowa ma się odbywać kosztem chodników i sędziwych drzew?

Olsztyn nie należy do miast, które posiadają nadwyżki budżetowe, które można swobodnie przeznaczać na dowolne cele. Jest wręcz przeciwnie. Jak dodamy do tego, że stan miejskiej infrastruktury, co zasygnalizowana powyżej, urąga statusowi Olsztyna, jako miasta wojewódzkiego, inwestycje w tym przedmiocie winny być tym bardziej szczegółowo planowane. Za bardzo duże pieniądze podmiot zewnętrzny wskazał władzom miasta lokalizację parkingów tożsamą z tą, jaką wskazałby każdy mieszkaniec tego miasta korzystający z samochodu. Z kolei w przedmiocie analizy ruchu dla wyboru priorytetów inwestycyjnych poprzestaje się na "widzi mi się" ratuszowych decydentów, które dodatkowo mijają się całkowicie z rzeczywistymi potrzebami.

Czemu Olsztyn zaczyna przypominać człowieka, który chodzi w dziurawych spodniach i poplamionej marynarce ale funduje sobie złoty pierścionek, który nakłada na brudny palec?

Źródło: internauta

Komentarze (14)

Dodaj swój komentarz

  • shk 2012-04-19 15:42:51 89.231.*.*
    żadna tam linia tramwajowa nie będzie.Po prostu to właśnie tam jest najłatwiej zbudować niepotrzebne buspasy.I tyle.Drzewo się też przyda.W lesie nikt leśnikowi za wycinanie dzrzew nie płaci.Jak samemu pozwolą coś ściąć to potem za drewno trzeba zapłacić.A w Ol-nie miasto zdaje się płaci za wycinkę.Czy nikt by się nie znalazł kto by zrobił to za darmo i jeszcze zapłacił za drewno do kominka.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • ciemnogród 2012-04-18 21:41:33 178.36.*.*
    Debile rządzą Światem, Polską, i Olsztynem. Tyle w temacie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • falkon 2012-04-07 14:43:02 81.190.*.*
    Grzymowicz jak Kononowicz cierpi na autyzm, nie czuje bólu ! Nie ma Olsztyn szczęścia do prezydentów układowych. Jeden z prezydentów mieczem wojował a od pochwy zginął ! Układziki to rak który toczy zdrowy organizm Olsztyna ! Jestem ponadto.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Mariusz 2010 2012-03-25 18:47:52 109.243.*.*
    Wycinka drzew w mieście w żaden sposób nie poprawia bezpieczeństwa kierowców, którzy rozbijają się z reguły o latarnie lub inne pojazdy. Jest niezbędna przy modernizacji dróg łączących miejscowości na których rozwijane są duże szybkości, czyli tam, gdzie taka kolizja jest możliwa.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Łukasz Biernacki 2012-03-16 09:55:27 77.114.*.*
    A ja z kolei jestem za wycinką drzew przy drogach. Niczemu oprócz względów estetycznych to nie służy, a tak naprawdę bez nich wielu śmiertelnych wypadków dałoby się uniknąć.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • jabol 2012-03-14 23:52:19 83.12.*.*
    A kiedy przebudujecie ulicę WAŃKOWICZA ?????
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • anty skansen 2012-03-10 19:47:41 2.25.*.*
    Anarchisci i eko-terrorysci udzielaja sie na stronie Warmii Towers!A to ciekawe
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • aaaaaa 2012-03-02 10:01:14 83.16.*.*
    z tym ze oprocz buspasów tam ma isc linia tramwajaowa, wiec wycinka drzew jest konieczna. Bardziej bym sie czepiala ludzi, ktorzy lamia mlode drzewka na kortowie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • q-ku 2012-02-29 01:26:35 83.9.*.*
    mam to samo spostrzeżenie - akurat na tej ulicy nie ma korków i buspasy są tam jak piąte koło u wozu. Nie wygląda to ładnie - jakieś zlecenie na asfaltowanie i beton było potrzebne? Jak w lesie nad Długim?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • zulu 2012-02-28 13:45:36 83.3.*.*
    hmm buspasy to świetna sprawa (zwłaszcza takie po których mogą jeździć rowery)jednak po co budować kolejne pasmo ulicy? Olsztyn ma jedne z najszerszych ulic w centrum z miast które znam (a kilka ich odwiedziłem)wręcz autostrady. wystarczy wydzielić już istniejące jedno pasmo jezdni i problem rozwiązany ;) MIASTO DLA ROWERÓW!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • zaciekawiona 2012-02-28 12:15:11 88.156.*.*
    Rzeczywiście coś tu śmierdzi. Wiem z doświadczenia, że jadąc autobusem na Kortowo, więcej czasu traci się czekając na zielone światło, niż włączenie się do ruchu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • szkoda słów 2012-02-28 12:03:19 88.156.*.*
    debilizm....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • oj,oj 2012-02-28 11:27:26 79.189.*.*
    Grzym, Pliszka i Bukowski to kłamczuchy, wstyd. W przedszkolu towarzystwo pogoniło by ich za to z piaskownicy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • ert 2012-02-28 10:15:40 83.19.*.*
    No pewnie że tam buspasy są całkowicie zbędne. Grzym betoniarz musi załatwić zleconko dla Centkowskiego i tyle.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl