W artykule Dodzwonić się do przychodni? Zapomnij... opisaliśmy prawdziwą drogę przez mękę, jaką muszą przejść pacjenci próbujący umówić się telefonicznie na wizytę u lekarza. Czy to w przychodni POZ, czy w recepcji szpitala, telefon jest bez przerwy zajęty lub też „zrzucany” przez obsługę snadź zajętą innymi, bardziej pilnymi procedurami rejestracyjnymi. Komentarze pod tekstem sfrustrowanych tą sytuacją pacjentów nie pozostawiają wątpliwości, że temat jest naprawdę poważny i wymagający pilnej reakcji.
Niestety, od dnia opublikowania tego tekstu (11 listopada) nie doczekaliśmy się żadnej reakcji ze strony odpowiedzialnego za tę sytuację NFZ. Na szczęście po przeczytaniu tych informacji podjęła stosowną interwencję posłanka Nowej Lewicy Monika Falej. Na złożoną przez nią interpelację poselską „w sprawie konieczności udoskonalenia możliwości kontaktu telefonicznego oraz internetowego do rejestracji w placówkach służby zdrowia w Olsztynie oraz zapewnienia dostępu do leczenia chorób pozacovidowych w Elblągu” odpowiedział minister zdrowia, a biuro poselskie udostępniło tę odpowiedź do wiadomości redakcji. Czytamy w niej, iż „w dniach 13 - 16 grudnia 2021 r. pracownicy Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia dokonali weryfikacji telefonicznej dostępności (...) łącznie 268 podmiotów leczniczych, (...) w tym 45 na terenie Olsztyna”. Kontrola wykazała, iż sytuacje opisane w naszym artykule „występują kilka razy w danym roku”.
Odpowiedź Ministra Zdrowia na interpelację Moniki Falej (obrazy można powiększyć)
Cóż tu jeszcze dodać? Być może niżej podpisany miał wyjątkowego pecha, trafiwszy akurat na ten niekorzystny moment w „danym roku”. Ale czy takiego samego pecha mieli wszyscy Czytelnicy portalu olsztyn.com.pl, którzy wpisali się pod artykułem z 11 listopada i naprawdę nie ma się już czym przejmować?
Pismo z Ministerstwa Zdrowia kończy lista działań naprawczych podjętych przez „świadczeniodawców medycznych” po interwencji pani poseł. Pismo z ministerstwa nosi datę 10 stycznia. Musimy zatem trochę poczekać, aż ww. działania naprawcze przyniosą spodziewany efekt.
Łukasz Czarnecki-Pacyński
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz