Apelowali mieszkańcy, Stowarzyszenie Forum Rozwoju Olsztyna, pisały media. Problemowe barierki zniknęły ze ścisłego centrum, ale nadal zdobią Olsztyn. Żółte barierki oddzielały między innymi chodniki od jezdni, ale jak widać na zdjęciu, które na swoim Blogu ''Olsztyn Okiem Ekonomisty'' zamieścił jego autor, barierki stawiane są w niezrozumiałych dla mieszkańców miejscach.
Autor bloga Olsztyn Okiem Ekonomisty pyta więc:
- Kto za to płaci i kto wymyśla te idiotyczne lokalizacje?
Płaci oczywiście miasto ze swojego budżetu, a więc z kieszeni każdego z nas, a stawia je Miejski Zarząd Dróg i Mostów.
Forum Rozwoju Olsztyna na swojej stronie internetowej rozpoczęło akcję ''Żółtym barierkom mówimy nie!'' i zaprasza mieszkańców miasta do wspótworzenia mapy miejsc, gdzie takie barierki wciąż stoją i wołają o pomstę do nieba.
Jak czytamy na stronie FRO:
Barierki i ograniczenia stały się już symbolem naszego miasta. W handlu jest nawet używana nazwa “barierka typu olsztyńskiego”. Choć niezwykle szpetnie, mają ponoć za zadanie ratować życie. Naszym zdaniem to raczej pretekst do grodzenia miasta wszelkimi sposobami, dzięki czemu Olsztyn zamienia się trasę przelotową dla samochodów.
- Naszym zamierzeniem było ukazanie, że w wielu wypadkach to zjawisko przybrało zupełnie niekontrolowane a wręcz absurdalne formy – informują członkowie FRO.
A jakie stanowisko wobec żółtych barierek zajmuje MZDiM?
- Ustawianie barier ochronnych w Olsztynie zleca Miejski Zarząd Dróg i Mostów. Każda taka decyzja jest wcześniej opiniowana przez komisję bezpieczeństwa ruchu drogowego, więc nie ma mowy o tym, by były one ustawiane w sposób przypadkowy, lub tam gdzie nie są potrzebne. Konieczność ich ustawienia sygnalizuje policja, straż miejska, radni miejscy, rady osiedli i sami mieszkańcy. Dyskusja o kolorystyce barier w zasadzie winna skończyć się wraz z powołaniem asystentki prezydenta ds. estetyzacji miasta. To ona opracowuje strategię meblowania miasta, a we współpracy z ratuszowym wydziałem promocji, System Informacji Miejskiej. Te dokumenty szczegółowo określają kolorystykę, którą będzie można stosować również w odniesieniu do barier. Przykładem tego są zainstalowane już wygrodzenia na nowym wiadukcie łączącym al. Wojska Polskiego z ul. Partyzantów. Nie można zapominać jednak, że bariery pełnią też funkcję ostrzegawczą i ich żółty kolor w niektórych wypadkach ma ogromne znaczenie. Specjaliści zajmujący się bezpieczeństwem na drogach wysoko oceniają ich funkcjonalność. Stąd żółte bariery można zobaczyć w wielu miastach naszego regionu - informuje rzecznik MZDiM Paweł Pliszka.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz