Dziś jest: 19.04.2024
Imieniny: Adolfa, Leona, Tymona
Data dodania: 2012-03-09 09:20

Iwona Starczewska

Konkurencja dla MPK i zmiany w rozkładach - plany nowego dyrektora ZKM

Nowy dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Olsztynie przedstawił program zmian, jakie zamierza wprowadzić w miejskiej jednostce. Rewolucji nie będzie, choć niektóre pomysły mogą wyjść miastu na dobre jak choćby złamanie monopolu MPK.

reklama

Dyrektor ZKM – Jerzy Roman przedstawił wstępny program zmian jakie zamierza wprowadzić w systemie komunikacji miejskiej.

Jedną z ważniejszych zmian, które zapowiedział nowy dyrektor jest plan wprowadzenia do Olsztyna jeszcze jednej firmy komunikacji miejskiej, która byłaby konkurencją, ale i uzupełnieniem dla istniejącego obecnie MPK. Przetarg zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku.

Zmiany dotyczyć będą także rozkładów jazdy. Od 1 kwietnia rozkłady zostaną zoptymalizowane, część kursów odpadnie. Bez obaw – ZKM nie zamierza ingerować w kursy w godzinach szczytu, poza tym optymalizacja to nie tylko wykreślenie części kursów, ale i dołożenie ich tam, gdzie istniej taka potrzeba. Zmieni się też forma prezentowania rozkładów jazdy – wprowadzone zostaną nowe, bardziej czytelne.

Będą też zmiany, które mogą okazać się niekorzystne dla pasażerów. Od 1 maja nie będzie można już kupić biletu u kierowcy, wyjątkiem będą bilety trzyprzejazdowe, do których nie będzie doliczana żadna kwota ''za zakup u kierowcy''.

W planach nowego dyrektora jest również renegocjowanie umów z gminami sąsiadującymi z Olsztynem, które jak np. Gmina Dywity obsługiwane są obecnie przez linie podmiejskie 88 i 82. Być może gminy będą musiały dopłacić za utrzymanie linii więcej niż do tej pory.

Komentarze (6)

Dodaj swój komentarz

  • @do monopol : co??? 2012-03-12 12:12:52 213.73.*.*
    Spółka z czyim pakietem? Skoro ZKM jako jednostka służy zarządzaniu komunikacją miejską w skali Olsztyna, a MPK to spółka należąca do miasta! Tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Komunikacja_w_Olsztynie i tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobusy_miejskie_w_Olsztynie jak na dłoni widzisz, że jakby nie kombinować, to zarządca dwóch podmiotów jest ten sam! Jak zarządzasz dwoma monopolowymi, to uważasz, że te dwa sklepy będą konkurencyjne? Z takimi samymi cenami piwa (w tym wypadku ceny biletów są TAKIE SAME DLA CAŁEGO TRANSPORTU MIEJSKIEGO). Co to za konkurencja? :) Zauważ, że regulamin przewozów, dopłaty (tak - transport miejski ZAWSZE jest dotowany) ustala RADA MIEJSKA. Jeżeli ktokolwiek sądzi, że te dwa podmioty będą ze sobą konkurować, to chyba coś nie tak z myśleniem :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Mieszkaniec 2012-03-10 13:47:06 88.156.*.*
    A co w przypadku biletów miesięcznych? będzie teraz trzeba kupować dwa w takiej samej cenie? Skoro nie można kupić biletów u kierowcy, niech postawią Biletomaty. Jeśli do tego dojdzie jeszcze linia tramwajowa to kolejny rodzaj biletów, w tym miesięcznych. Co do tramwajów... pewnie za 10 lat będzie. Ciągłe zmiany, które utrudniają nam, szarakom. Została już jedna ewentualność. Rower.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • issa 2012-03-10 09:02:45 46.112.*.*
    Jak zwykle podejmują decyzje bez nas- zwykłych szaraków, skąd mogą wiedzieć, które kursy są nam niepotrzebne. Tu gdzie mieszkam są dwie linie, jeżdżą w najlepszym wypadku czytaj szczyt co 20min, a w najgorszym co 40min i co ma być jeszcze gorzej? Złym pomysłem jest też to, że nie będzie można kupić u kierowcy biletu, czasami naprawdę nie ma wyjścia? I co? gdy np kioski są już zamknięte, a w sklepie nie mają biletów? bo mi się to często zdarza. Teraz niech nasze Okejki puszczą nowe linie, przynajmniej więcej zarobią, nie dość, że bilet tańszy to szybciej się dojedzie, aha no i częściej jeżdżą.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • racja 2012-03-09 14:00:16 83.9.*.*
    MPK ma póki co monopol bo jako jedyna firma obsługuje miasto i ma umowę, włączenie dodatkowej firmy umożliwi zachowanie konkurencyjności operatorów komunikacyjnych.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • do monopol : co??? 2012-03-09 13:33:00 83.9.*.*
    MPP to spółka, która tylko w części jest dotowana przez miasto - podpisywan jest umowa, tak samo będzie z nową firmą, którą wprowadzą na rynek w ZKM, i tak samo z tramwajami, a ZKM to jednostka w ratuszu, która ogarnia komunikację miejską w Olsztynie - a więc to żadna jedna organizacja a dwa odzdielne podmioty, spółka i jednostka w ratuszu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • monopol 2012-03-09 13:27:19 213.73.*.*
    Jak ZKM może złamać monopol MPK, skoro są w tej samej strukturze? Czytaj: właścicielem jest gmina m. Olsztyn? Tonie są dwa odrębne byty, które muszą walczyć o klienta, lecz dwa podmioty w jednej organizacji!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl