Wstępne studium wykonalności, dostępne na stronie tramwaje.olsztyn.eu, zakładało stworzenie specjalnych pasów dla komunikacji zbiorowej na większości olsztyńskich ulic. Jak czytamy na platformie miejskich konsultacji społecznych, buspasy powstaną w okrojonej liczbie miejsc:
1) ulica Lubelska od skrzyżowania z ul. Składową do Placu Konstytucji 3 Maja,
2) ulica Pstrowskiego od skrzyżowania z al. Sikorskiego do skrzyżowania z ulicą Kasprzaka,
3) al. Niepodległości na całej długości,
4) ul. Mochnackiego na całej długości,
5) odcinki na ulicy Grunwaldzkiej (śluzy)
6) ulica Śliwy na całej długości,
7) aleja Warszawska na odcinku od skrzyżowania z ulicą Śliwy do skrzyżowania z ulicą Tuwima.
Zgodnie z harmonogramem realizacji programu "Modernizacja i rozwój zintegorowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie" zakończenie całości projektu przewidziane jest na grudzień 2013 roku. Do tego czasu zrealizowane zostaną w formule "zaprojektuj i wybuduj" wydzielone pasy dla pojazdów komunikacji zbiorowej na odcinkach wyżej wymienionych ulic.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz