Na początku września za namową Stowarzyszenia Twoja Sprawa prawie tysiąc konsumentów zareagowało na reklamę firmy Multimedia Polska S.A., której prezesem jest Andrzej Rogowski. Na wielkoformatowych billboardach umieszczono wizerunek młodej kobiety w skąpym stroju i z rozpiętych spodniach oraz hasło „Od września dajemy za darmo”. W swoich listach konsumenci zadali Rogowskiemu pytania o jego osobistą odpowiedzialność za publikację tychże reklam. Zdaniem Stowarzyszenia i setek konsumentów jest to kolejny przykład seksistowskiej reklamy, która przedmiotowo traktuje wizerunek kobiety.
Ponieważ konsumenci nie doczekali się odpowiedzi, ponad 50 konsumentek zdecydowało się wysłać list otwarty do prezesa spółki. W liście czytamy między innymi: „Jako kobiety mamy dosyć przedmiotowego traktowania wizerunku naszej płci (…) Nie miał Pan na tyle odwagi, aby odpowiedzieć na nasze listy (…). Chciałybyśmy, aby nie chował się Pan za tarczą korporacji, którą Pan zarządza. Najpierw zlekceważył Pan nas jako kobiety publikując reklamę uprzedmiotawiającą wizerunek kobiet, a potem jako konsumentki, nie odpowiadając na nasze listy. Dlatego też ponawiamy nasze pytania licząc, że tym razem zachowa się Pan jak prawdziwy mężczyzna”. Pełna Treść Listu
Poprzez publikację listu otwartego ponad 50 konsumentek, Stowarzyszenie Twoja Sprawa postanowiło zainicjować praktykę ujawniania imion i nazwisk prezesów, którzy zarządzają firmami publikującymi reklamy naruszające dobre obyczaje, co podkreśli ich osobistą odpowiedzialność za prowadzone przez ich firmy kampanie reklamowe. Stowarzyszenie uważa, że bardziej spersonalizowane akcje konsumenckie przyniosą jeszcze lepszy skutek i w pozytywny sposób wpłyną na osoby zajmujące najwyższe stanowiska, by akceptowane przez nich kampanie reklamowe nie sięgały po seksistowskie stereotypy, prymitywne wykorzystywanie nagiego ciała, wulgarność czy chamstwo. Stowarzyszenie Twoja Sprawa prosi media o publikację listu otwartego do prezesa Rogowskiego.
Komentarze (19)
Dodaj swój komentarz