Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2013-04-25 23:31

Katarzyna Dumała

Deszcz ulotek w centrum Olsztyna

Nie da się przejść przez centrum Olsztyna bez otrzymania przynajmniej jednej ulotki reklamowej. Czy taka reklama usług bądź produktów działa, czy może odstrasza potencjalnych klientów?

reklama
Najczęściej polecane w wyżej wymieniony sposób są oferty wszelakich szkół policealnych lub liceów dla dorosłych, usługi bankowe, a także imprezy organizowane przez miejscowe kluby. Osoby rozdające ulotki można spotkać głównie pod C.H Alfa, przy Wysokiej Bramie i na Starym Mieście. Wielu przechodniów jednak, zwykle już znużonych "byciem celem" ludzi rozdających ulotki, albo omija te osoby, albo wyrzuca ten świstek papieru.

Warto zastanowić się nad dwiema rzeczami- czy wyrzucając ulotkę z przyzwyczajenia nie tracimy szansy na zapoznanie się z ofertą, która mogłaby się okazać dla nas idealna? A z drugiej strony, czy właściciele i managerowie firm reklamujących się poprzez ulotki swoją nachalnością nie zniechęcają potencjalnych klientów do produktu, tracąc szansę na uzyskanie możliwie jak największego dochodu i wyrobienie sobie renomy? 

Specjaliści ds. marketingu i reklamy zdają sobie sprawę z częstotliwości tego zjawiska. Mówią, że aby inwestycja w ulotki okazała się trafna, należy przestrzegać kilku prostych zasad. Po pierwsze, "ulotkarze" nie powinni stać blisko koszy na śmieci. Jeśli odbiorca oferty musi przejść daną drogę aby wyrzucić ulotkę, automatycznie wzrasta szansa, że na nią w ogóle spojrzy. Dlatego zasada druga mówi,że na ulotkach logo firmy oraz korzyści, jakie może odnieść klient, powinny być wyszczególnione krzykliwą i dużą czcionką. Ponadto, nie każdy powinien otrzymać taką ulotkę- oferty firm są zwykle skierowane do jakiejś konkretnej grupy odbiorców i dobrze jest gdy osoby rozdające reklamy potrafią ocenić komu dać papierek, którego  wydrukowanie przecież kosztuje. 

A odbiorcy? Zanim mimowolnie pozbędziemy się ulotki, zerknijmy z jaką ofertą mamy do czynienia. Nas nic to nie kosztuje, a być może kiedyś skorzystamy z propozycji reklamodawców i, na przykład, zaoszczędzimy pieniądze dostając kupon promocyjny. 

Źródło: własne

Komentarze (2)

Dodaj swój komentarz

  • Falisty 2013-05-07 12:27:51 88.156.*.*
    oferty sam sobie wyszukuję w Internecie - gdy czegoś potrzebuję. Ulotki to tylko nakręcanie konsumenta no coś, czego nie potrzebuje ale może kupi, bo oferta jest okazyjna....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Falisty 2013-05-07 12:26:07 88.156.*.*
    ja już automatycznie nie biorę ulotek do ręki - przestałem też czytać foldery reklamowe wrzucane do skrzynek - po prostu mnie już szlag trafia.... W mailach spam, w skrzynce na listy kupa śmieci maskująca oczekiwana korespondencję, na mieście przejść się nie da spokojnie (przy Dukacie czy na moście ul. Limanowskiego). Powoli przestaję odwiedzać sklepy, które zarzucają mi skrzynkę na listy gazetkami, nie reaguję na dźwięk domofonu - 95 % tych dzwonków to "ulotki" - czy nie można tego jakoś zorganizować inaczej? Może tylko ja tak mam, ale to już jest anty marketing.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl