Drogowcy z Warmii i Mazur pracują obecnie na kilkunastu odcinkach dróg wojewódzkich. Kierowcy odczują największe zmiany już w 2014 roku.
- Warmia i Mazury to ciągle jeszcze obszar wykluczony komunikacyjnie, a pas przygraniczny jest szczególnie dotknięty tym problemem - mówił wicemarszałek Jarosław Słoma. - Staramy się patrzeć na region całościowo, dlatego tak i inwestujemy w infrastrukturę drogową na tym obszarze. To ogromny wysiłek dla naszego budżetu, nawet mimo dotacji unijnych, jednak jestem pewien, że nasza praca przełoży się na zadowolenie mieszkańców, turystów oraz uczestników małego ruchu granicznego.
Kontrakt opiewa na 23 mln złotych. Droga łączy się z modernizowaną trasą do Węgorzewa i dalej w kierunku Bań Mazurskich. W listopadzie oddano nowy odcinek Banie Mazurskie – Gołdap. Inwestycje na większości dróg północnego szlaku zakończą się już w przyszłym roku. Z ostatnich odcinków tras drogowcy zejdą w 2015 roku. Równolegle prowadzone będą roboty między Kętrzynem a Mrągowem, które zapewnią lepszy dojazd z sieci dróg wojewódzkich do „szesnastki”.
- Mamy przyjemność podpisać umowę na realizację kolejnego, ostatniego już odcinka łączącego Gołdap i Pasłęk – mówił Witold Wróblewski, członek zarządu województwa. - Chodzi o fragment drogi nr 591 z Kętrzyna do Starej Różanki oraz ulic w Kętrzynie. Termin realizacji budowy drogi ustalono na 16 miesięcy, ale możliwe jest oddanie inwestycji do użytku wcześniej.
Przetarg wygrało Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, które prowadzi także prace na nowym odcinku drogi krajowej nr 16 z Biskupca do Borek Wielkich.
Do 2015 roku dzięki tym inwestycjom powstanie wzdłuż granicy z obwodem kaliningradzkim zmodernizowany ciąg dróg wojewódzkich od Gołdapi po Pasłęk, gdzie połączy z drogą ekspresową nr 7 Gdańsk – Warszawa.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz