- Skomunikowanie stolicy regionu zarówno drogowe jaki i kolejowe to podstawa – mówi marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Jacek Protas.
Rzeczywiście, największa pula środków z umowy do kontraktu terytorialnego – przydzielona została na inwestycje drogowe i kolejowe.
Projekty zawarte w umowie ramowej do kontraktu terytorialnego podzielono na dwie części. Pierwsza z nich to część, która ma już zapewnione finansowanie i można przystąpić do podpisywania umów. Wśród przedsięwzięć przyjętych przez rząd znalazły się kolejne inwestycje drogowe na S-7, przebudowa wejścia do portu morskiego w Elblągu oraz budowa pozostałej infrastruktury okołoportowej, inwestycje w naukę m.in. w instytucie PAN w Olsztynie i PWSZ w Elblągu oraz w sieci energetyczne. To także budowa obwodnicy Olsztyna, trasy Olsztynek-Olsztyn, a także budowa drogi nr 16 od Borek Wielkich do Mrągowa, czy prace na linii kolejowej Ełk-Szczytno.
Druga część projektu to inwestycje rezerwowe, które wymagają jeszcze dopracowania. ''Lista rezerwowa'' dysponować będzie pulą środków w wysokości około 10 miliardów złotych.
Kontrakt terytorialny zostanie podpisany już dziś w Elblągu. Podpis pod umową z ramienia rządu złoży podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Dorota Pyć. Wartość już zagwarantowanych nakładów w województwie to około 19 mld zł.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz