We wtorek (23 maja) 41-letnia mieszkanka powiatu olsztyńskiego otrzymała wiadomość za pośrednictwem jednego z komunikatorów, że jej znajoma prosi o opłacenie paczek za pomocą kodu BLIK. Kobieta wygenerowała kody, które przesłała w odpowiedzi zwrotnej. Po chwili 41-latka otrzymała prośbę o trzeci kod, na taką samą kwotę, który również przekazała.
Z konta wypłacono łącznie 2,4 tys. zł. Po jakimś czasie mieszkanka powiatu olsztyńskiego zadzwoniła do koleżanki, która poinformowała, że jej konto na jednym z portali społecznościowych zostało przejęte przez oszusta, który wysyłał prośby o dokonanie płatności za pomocą kodu BLIK. Ofiara oszustwa o sprawie poinformowała policję.
fot. KMP w Olsztynie
Nasz pośpiech i brak ostrożności ułatwia przestępczy proceder oszustom. Policjanci apelują o większą rozwagę przy tego typu transakcjach. Należy upewnić się telefonicznie, zanim przekażemy komuś kod BLIK.
Zachowajmy czujność i rozsądnie korzystajmy z Internetu:
· pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione,
· pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania,
· stosujmy dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych – wówczas o wiele trudniej przejąć konto, ponieważ zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem,
· potwierdzajmy tożsamość osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory i proszą o podanie kodów BLIK – najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby.
· sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej – przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie,
· jeśli padliśmy ofiarą oszustwa – poinformujmy o tym policję.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz