- Koncentrujemy się na nośnikach reklamowych, które – nawet jeśli są ustawione zgodnie z prawem – samą swoją obecnością szpecą okolicę. Niezależnie od tego, co i jak reklamują. Traktujemy ten konkurs jako kolejny element budowania kultury troszczenia się o nasze otoczenie. Z jednej strony chcemy pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy, jaki oglądamy na naszych ulicach, nie powinien być normą. Z drugiej strony, chcemy uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną i że powinni patrzeć dalej niż przysłowiowy koniec własnego nosa – informują organizatorzy ze stowarzyszenia ''Miasto moje a w nim'', organizatorzy konkursu ''Miastoszpeciciel''.
W ubiegłym roku do konkursu zgłoszono olsztyński Okrąglak, który przykryty wielką, reklamową płachtą – szpeci centrum miasta. Mimo nadania budynkowi niechlubnego miana największego ''miastoszpeciciela'' – nic się w tej sprawie nie zmieniło. Na obiekcie wciąż zawieszane są wielkoformatowe reklamy, które skutecznie psują wygląd ścisłego centrum stolicy Warmii i Mazur.
W tym roku do konkursu zgłoszono olsztyńską ''Czarną perłę'' w centrum.
Aby zagłosować na największego ''Miastoszpeciciela'' wystarczy polajkować zdjęcie swojego ''faworyta''. Głosowanie trwa do 1 sierpnia. Po tym terminie zbierze się jury konkursu i wybierze zwycięzcę spośród 10 propozycji, które zyskały najwięcej głosów.
Na swoich faworytów można głosować poprzez facebook.com/miastoszpeciciel
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz