Najpewniej w połowie sierpnia tego roku kierowcy pojadą kolejnym odcinkiem ekspresowej siódemki na Warmii i Mazurach. Wykonawca planuje oddanie do użytku trasy Ostróda Południe – Rychnowo. W celu skomunikowania kończonego fragmentu trasy z istniejącym obecnie układem drogowych konieczne jest także udostępnienie węzłów budowanych na sąsiednich odcinkach S7 realizowanych przez innych wykonawców, a planowanych do zakończenia jesienią 2017 roku. Stąd potrzeba skoordynowania terminów i działań na trzech kontraktach tak, aby wraz z udostępnieniem do ruchu drogi funkcjonowały również węzły Rychnowo i Ostróda Południe.
Realizacja odcinka Ostróda Południe – Rychnowo jest obecnie zaawansowana na poziomie 98%. Prowadzone są już głównie prace wykończeniowe oraz ostatnie roboty bitumiczne. Odcinek ten to część inwestycji o łącznej długości około 20 kilometrów, która została podzielona na dwa zadania realizacyjne: C1 Ostróda Południe - Rychnowo (8,8 km) i C2 Rychnowo - Olsztynek Zachód (11,25 km).
W ramach inwestycji powstaną dwa odcinki dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z drogami serwisowymi. Wykonany zostanie remont wybranych dróg lokalnych, budowa obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska.
Wykonawcą pierwszego odcinka (C1) o wartości 299,2 mln złotych jest Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Drugie zadanie (C2) realizuje firma Strabag Sp. z o.o. za kwotę 388,5 mln złotych.
W okolicy Ostródy powstaje jeszcze jeden odcinek siódemki – to ekspresowa obwodnica Ostródy o długości 9,7 km wraz z węzłami Ostróda Północ i Ostróda Południe. Zadanie to wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 o długości 8,7 km realizuje za kwotę 1,3 mld złotych konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.
Na budowie S7 wizytował wiceminister infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit, który podpisał z program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej nr 53 na odcinku Szczytno – Olszyny, zadania przewidzianego do realizacji w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.
W ramach inwestycji zmodernizowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 53 o długości około 5,433 km. Droga uzyska szerokość jezdni 7 metrów oraz konstrukcję nawierzchni o nośności 115 kN/oś. Ponadto zostaną przebudowane istniejące skrzyżowania, zjazdy indywidualne i publiczne. Powstaną zatoki autobusowe i ciąg pieszo-rowerowy. Zaplanowano również budowę kanału technologicznego, budowę/przebudowę systemu odwodnienia drogi wraz z przebudową przepustów.
Zadanie o szacunkowej wartości 28 mln złotych przewidziane jest do realizacji na lata 2018 – 2019.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz