Testowanie ITS objęło skrzyżowania ulic Kościuszki-Kętrzyńskiego, Limanowskiego-Niedziałkowskiego, Limanowskiego-Paderewskiego oraz plac Bema i plac Powstańców Warszawy.
Drogowcy wraz z firmą Sprint sprawdzają działanie priorytetów dla autobusów komunikacji miejskiej na wyznaczonych trasach przejazdu. Po przeprowadzeniu testów pilot systemu zostanie wyłączony. Testy mają za zadanie sprawdzić technologię systemu zarządzania ruchem, który jest bardzo rozbudowany i skomplikowany. Dzięki testom zweryfikowane zostanie działanie ITS, co pozwoli wprowadzić ewentualne modyfikacje czy poprawki.
Uruchomienie całego systemu zgodnie z planem ma nastąpić do końca października 2014 roku. System obejmie ponad 80 skrzyżowań w mieście na terenie centrum i największych osiedli - niemal wszystkie najważniejsze ulice Olsztyna.
W skład ITS wchodzić będą min centrum zarządzania ruchem, podsystem sterowania ruchem ulicznym (sygnalizacją świetlną), wraz z priorytetem dla pojazdów transportu publicznego, podsystem monitoringu wizyjnego na skrzyżowaniach objętych systemem sterowania ruchem, podsystem rejestracji przejazdu na czerwonym świetle oraz prędkości chwilowej pojazdów, czy podsystem informacji pasażerskiej w sieci oraz na przystankach i w pojazdach.
W ramach projektu Sprint wprowadzi również w Olsztynie bilet elektroniczny (karta miejska) wraz z systemem ładowania oraz urządzeniami pokładowymi w tramwajach i autobusach.
Głównym celem wdrożenia systemu ITS w Olsztynie na 80 skrzyżowaniach jest poprawa standardów technicznych i użytkowych sieci transportowej miasta i poprawa jakości funkcjonowania i wykorzystania komunikacji miejskiej. System umożliwi również wyświetlanie w czasie rzeczywistym na tablicach informacji pasażerskiej, godziny odjazdów tramwajów i autobusów.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz