Dziś jest: 25.11.2024
Imieniny: Erazma, Katarzyny
Data dodania: 2019-04-20 09:53
Ostatnia aktualizacja 2019-04-21 10:57

Redakcja

Plik produktowy, product feed - co to właściwie znaczy?

Plik produktowy, product feed - co to właściwie znaczy?
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Materiał Partnera

Powyższe pojęcia mogą wydawać się tajemnicze, ale ich znajomość jest niezbędna, jeśli prowadzimy sklep internetowy. Dowiedz się, czym jest plik produktowy i product feed oraz jak możesz go wykorzystać w swojej działalności e-commerce.

reklama

Plik produktowy i product feed, czyli…?

Określenia plik produktowy, feed produktowy, czy product feed znaczą to samo. Możemy także spotkać się z innymi synonimami jak data feed czy xml feed. Wszystko to oznacza po prostu bazę produktów Twojego sklepu. Plik produktowy ma formę pliku XML lub CSV i znajdują się w nim wszystkie podstawowe informacje o Twoich produktach. Służy on do integracji z takimi usługami on-line jak Ceneo, Google Shopping czy Shopalike. Plik produktowy pozwala zatem, by Twoja oferta znalazła się w porównywarce, galerii produktów czy wyszukiwarce.

Pliki produktowe mają różne formaty zależne od usługi, z którą chcemy się zintegrować. Platformy sklepowe zazwyczaj dostarczają plik w formacie Ceneo. Na Ceneo jednak świat się nie kończy. Istnieje wiele innych platform, które mogą przedstawić naszą ofertę i wpłynąć pozytywnie na sprzedaż. Są to na przykład Domodi, Google Shopping czy różne, bardziej niszowe usługi. Aby się z nimi zintegrować, musimy przetłumaczyć plik produktowy na format danej platformy.

Nierzadko zdarza się, że platforma e-commerce, z której korzystamy nie dostarcza nam pliku produktowego, lub nie mamy go, gdyż korzystamy z autorskiego silnika sklepu internetowego. W takim przypadku plik produktowy musimy stworzyć od podstaw. Proces ten polega na stworzenia feeda poprzez crawling całej treści sklepu. Crawler jest programem przeszukującym zawartość naszego e-sklepu. Czynności te nazywane są wdrożeniem i trwają od 2 do 5 dni. Ich czas zależy od złożoności serwisu i ewentualnych problemów wynikających z jego budowy.

Jacy wydawcy wymagają product feeda?

Product feed jest niezbędny do współpracy z wieloma, popularnymi wydawcami. Pozwala nam on na:

  • reklamę w Google i innych wyszukiwarkach
  • reklamę na Facebooku i w innych sieciach społecznościowych
  • reklamę w porównywarkach cenowych
  • reklamę remarketingowa, display i mailing
  • reklamę w sieciach afiliacyjnych

Każdy z kanałów może mieć nawet kilkunastu partnerów, z których każdy wymaga od nas posiadania odpowiedniego pliku produktowego. Jeśli nie będzie on poprawnie skonstruowany, nie możemy liczyć na prawidłowe wyświetlanie naszej oferty. Wszystko to sprawia, że powinniśmy mieć olbrzymie ilości plików produktowych. Z doświadczenia firmy Feedink, będącej liderem w zarządzaniu plikami produktowymi, wynika, że mały reklamodawca ma 1-3 partnerów, średni 3-8 a duży 8-20.

Artykuł sponsorowany

Tagi: product feed

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl