W sali sesyjnej sejmiku województwa odbyła się konferencja związana z kampanią i projektem "Produkt Warmia Mazury". Podczas uroczystości Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa wręczył 50 organizacjom i firmom regionalne certyfikaty "Produkt Warmia Mazury”. Wśród zauważonych i wyróżnionych znalazło się Starostwo Powiatowe w Olsztynie, które otrzymało certyfikaty za dwa wydarzenia - Warmiński Festiwal Dziedzictwa Browarniczego i Rodzinny Piknik Lotniczy w Gryźlinach.
- Prawo do korzystania ze znaku „Produkt Warmia Mazury” przysługuje flagowym produktom, usługom i wydarzeniom naszego regionu, które charakteryzują się dobrą jakością - podkreślał marszałek Gustaw Marek Brzezin. Certyfikaty dla Warmińskiego Festiwalu Dziedzictwa Browarniczego i Rodzinnego Pikniku Lotniczego w Gryźlinach odebrał Jan Żemajtys, wicestarosta olsztyński.
- Cieszę się, że nasze wydarzenia, które co roku przyciągają dziesiątki tysięcy mieszkańców i turystów zostały docenione i znalazły się w prestiżowym gronie najlepszych z regionu - mówił wicestarosta Jan Żemajtys.
Celem projektu „Produkt Warmia Mazury” jest poprawienie rozpoznawalności i atrakcyjności gospodarczej regionu. Pomysł powstał w wyniku współpracy z francuskim departamentem Côtes-d’Armor, gdzie swą genezę miał znak "Produkt bretoński”. Marka przyznawana jest w trzech kategoriach: produkt, usługa, wydarzenie. Mogą się o nią ubiegać osoby prywatne, firmy, placówki publiczne prowadzące działalność gospodarczą lub zawodową na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Certyfikowane mogą być wszystkie produkty wytwarzane przez firmy mające swoje siedziby na terenie województwa warmińsko-mazurskiego (produkty rzemieślnicze, produkty przemysłowe, usługi rzemieślnicze, usługi turystyczne, usługi gastronomiczne, usługi medyczne, wydarzenia ze sfery kultury, sportu, rekreacji, itp. oraz produkty i usługi inne).
Podczas czwartkowej uroczystości o zaawansowaniu projektu „Produkt Warmia Mazury” mówił Stanisław Harajda, dyrektor Departamentu Polityki Jakości Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. Z kolei prof. Janusz Heller rozprawiał o ekonomicznych i organizacyjnych uwarunkowaniach powodzenia projektu.
Na zakończenie o relacji tożsamości regionalnego produktu do marki „Produkt Warmia Mazury” referowała dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska z Katedry Analizy Rynku i Marketingu Wydziału Nauk Ekonomicznych UWM.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz