Dziś jest: 28.11.2024
Imieniny: Lesława, Stefana
Data dodania: 2019-01-02 10:37

Redakcja

Powraca temat dodatkowego skrętu z ulicy Tuwima

Po zakończeniu budowy torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu Tuwima – Sikorskiego drogowcy pozostawili do skrętu w prawo tylko jeden pas ruchu. Od początku kierowcy narzekają na to rozwiązanie. Dziś temat powrócił w publicznej dyskusji. Sprawę poruszyła bowiem radna Nelly Elżbieta Antosz.

reklama

Zakończenie inwestycji tramwajowej w 2015 roku sprawiło, że na skrzyżowaniu ulicy Tuwima i Sikorskiego przywrócono organizację ruchu sprzed okresu przebudowy. Kierowcy chcący skręcić z ulicy Tuwima w Sikorskiego mają do dyspozycji tylko jeden pas ruchu, na którym niezależnie od pory dnia tworzą się korki. Nie pomaga też ''zielona strzałka'', na której uda się przejechać zaledwie 2-3 kierowcom.

Temat powrócił na ostatniej sesji Rady Miasta za sprawą radnej Nelly Elżbiety Antosz.

- Mieszkańcy Olsztyna bardzo skarżą się na tworzące się korki na ulicy Tuwima przy dojeździe do ulicy Sikorskiego w stronę Galerii ponieważ można tam skręcać tylko z jednego pasa ruchu, z którego również korzysta komunikacja miejska. Wszyscy czekaj w długiej kolejce, a pas środkowy bardzo często jest pusty, ale z niego można jechać tylko prosto. Czy nie można uruchomić tego środkowego pasa do jazdy prosto i w prawo? - napisała w interpelacji do prezydenta, radna Antosz.

Jak wynika z naszych informacji pozyskanych od drogowców, takie rozwiązanie nie jest możliwe. Niemożliwe jest bowiem przywrócenie skrętu w prawo z ulicy Tuwima w ulicę Sikorskiego z dwóch pasów, gdyż tylko w obecnym układzie może być użyty sygnalizator S-2 (czyli ten ze strzałką warunkowego skrętu). Drogowcy wyjaśniają również, że liczba pojazdów przejeżdżających przez skrzyżowanie z dwóch pasów jest porównywalna do przepustowości jednego, obecnego prawoskrętu z zieloną strzałka. Dodatkowo dwa pasy skrętu w prawo uniemożliwiałoby włączenie, we wspólnej fazie, zielonego sygnału na przejściu dla pieszch.

Komentarze (17)

Dodaj swój komentarz

  • Urzedas 2019-01-04 09:15:17 37.47.*.*
    Poziom problemów nie do rozwiązania wzrasta wraz z ilością urzędników. Wiem bo sam poznałem ten system wytwarzania sobie nawzajem pracy by udowodnić swoją niezbędność. Wracając do tego skrzyżowania wg. mnie problem to wjazdy do galerii tu trzeba szukać zmiany. Niestety łatwe są tyko zmiany na gorsze. Może oba wjazdu do galerii dwukierunkowe ? Może wjazd przez budowę nowej drogi wewnętrznej na tyłach centum handlowego. Torów nie przeniesiemy na drugą stronę a to rozwiązało by problem.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • docho 2019-01-04 00:04:58 83.9.*.*
    Z przeciwka z Synów Pułku w Tuwima nie da sie przejechać prosto a sa dwa pasy ruchu do jazdy na wprost. Problemem jest przepustowośc tego skrzyzowania . Przeważnie przez to skrzyzowanie nie przejeżdza nic. Pali sie zielone dla Sikorskiego a tam nic nie jedzie i tak sie pali i pali .Potem zapala się zielone na Synów Pułku .Przejeżdzaja 1-2 samochody i czerwone bo jedzie tramwaj i znów zielone na Sikorskiego pali się i pali i tak od lat. Z przeciwka jest lepiej ale tylko dlatego ,ze jest ten skręt w prawo. Jak bedzie z dwóch pasów to zaraz Sikorskiego się zatka i dalej bedzie sie świecić zielone dla SIkorskiego ale tylko tramwaj pojedzie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • JA WIEM! 2019-01-03 12:40:49 213.73.*.*
    ESTAKADA i po problemie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
  • Curwer Brukselski Kontrwywiadu 2019-01-03 06:21:11 5.173.*.*
    I po co robić z igły widły jeśli jesteśmy np.mieszkańcami Zatorza Pieczewa albo Podgrodzia. Wlaczmy sobie w samochodzie Radio Olsztyn i jadąc do pracy posmiejmy się z zakorkowanych autobusow za przejazdem kolejowym
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • zibik 2019-01-02 15:35:50 83.17.*.*
    Jasne ,że jest to skutek błędnej koncepcji na etapie krótkowzrocznego projektowania, należy problemy rozwiązywać skutecznie a nie poprawiać estetyki.rozwiązania skuteczne są drogie albo bardzo, na estetykę szkoda pieniędzy,wystarczy miotła...Taniocha szybko się zemści,to miasto zasługuje na odważne decyzje..
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
  • Johnny 2019-01-02 13:34:34 89.228.*.*
    Każdy mieszkaniec Olsztyna wie jakie jest źródło problemu. To jednokierunkowy przejazd przez Galerię. Kto wydał zgodę na tak fatalne skomunikowanie centrum handlowego z siecią drogową w tak newralgicznym miejscu? Gdzie odpowiedzialność urzędnicza? A może to sprawa dla CBA?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 23 4
  • Ryś 2019-01-02 13:03:42 89.228.*.*
    Odpowiedz dla dr.ejus. Rozwiązanie jest proste mimo trzydziestu lat mieszkania może trzeba do korzeni a urzędników na pewno będzie mniej bo nie będzie wyścigu szczurów i transmisji kolesi władzy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 2
  • Milena2019 2019-01-02 12:57:26 80.52.*.*
    To co się dzieje na tym skrzyżowaniu to jakiś dramat jest. Krótki odcinek wyjazd z Galerii do skrzyżowania z Sikorskiego ostatnio 35 minut !!! Kilkanaście metrów. To jest szok. Czy naprawdę nic nie można z tym zrobić??!! Zlikwidować strzałkę i zrobić 2 pasy to takie skomplikowane??
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 6
  • dr.ejfus 2019-01-02 12:51:08 83.6.*.*
    Panie inzynierze. Zapomniałem o tym pomyśle. Jak już będe bezrobotnym to będe dysponował odpowiednim zasobem czasu aby móć skorzystać z tego rozwiązania. Swoją drogą mieszkam w Olsztynie około 30 lat. Zostałem tu po studiach. Przez te lata widze i doceniam jak sie zmienił Olsztyn. Ale jednej zmiany nie akceptuje i nie rozumiem. Jak decydowałem gdzie bede mieszkał po studiach Olsztyn miał miej więcej tyle samo mieszkańców co teraz. Natomiast "substancji urzedniczej" z całym szacunkiem dla niej przyrosło conajmiej dwukrotnie jak nie więcej. Co jest powodem powołania takiej armii urzedników. Olsztyn ma taką samą powierzchnie i ilość ludzi co trzydześci lat temu. Do czego jest potrzebna taka armia ? Dodatkowo doszły rozwiązania ułatwijące zarządzanie ( cyfryzacja komputery itd) Czy jest ktoś kto ten fenomen by wyjaśni ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 3
  • inzynier 2019-01-02 12:23:42 213.76.*.*
    Pan Prezydent w takiej sytuacji zaproponował aby odwiedzający wszystkie galerie handlowe w metropolii olsztyńskiej korzystali z parkingów P&R (zlokalizowanych m.in w Dywitach, Klewkach, Gutkowie, Stawigudzie itd.) a następnie korzystając z rozbudowanej sieci transportu zbiorowego dojeżdżali do celu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 2
  • dr.ejfus 2019-01-02 12:05:42 83.6.*.*
    Kurcze wynika z tego ,że musi zebrać się niewiem jak ważna komisja polityków aby usprawnić coś co wyrażnie przeszkadza mieszkańcom. Naprawde bezwłądność urzednicza rośnie w siłe i nic sie nie da Ten skręt jest masakrą dla nas i nikt z tym nic nie robi. Chyba że to my mieszkańcy mamy się dopasować do rozwiązań. Rzuce prace, sprzedam samochód i bede siedział w domu. Nie będę zaburzał idealnych jak sie wydaje urzednikoom rozwiązań. Tylko podatki przestane płacić ale napewno urzednicy na ten problem znjdą rozwiązanie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 2
  • Emeryt 2019-01-02 10:45:49 176.221.*.*
    Skrzyżowanie zablokował tramwaj jadący z prędkością pieszego
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 25 5

www.autoczescionline24.pl