W ubiegłym tygodniu projektant działający na zlecenie ratusza przedstawił koncepcje wariantów przebudowy alei Sybiraków, która ma na celu przygotowanie arterii jako przyszłej drogi krajowej, na odcinku od skrzyżowania z ulicami Limanowskiego i Jagiellońską, aż do Al. Wojska Polskiego łącznie ze skrzyżowaniem. Warianty znajdziecie tu->
Przedstawiono również rozwiązania dla przebudowy wiaduktu drogowego nad koleją w ciągu al. Limanowskiego. Drogowcy sądzą bowiem, że obiekt ten nie odpowiada obecnym standardom obciążenia, jakie są wymagane dla ulicy wyprowadzającej ruch w kierunku granicy państwa, przejmującej komunikację autobusową oraz łączącej osiedla miejskie.
Zdaniem społeczników zaproponowane rozwiązania nie spełniają celów przebudowy i przedstawiają swoją koncepcję realizacji tego projektu, która ich zdaniem nie tylko odpowiada na obecne potrzeby Olsztyna oraz Zatorza, ale też uwzględnia długofalowe plany i wyzwania stojące przed Olsztynem, w szczególności budowę północnej obwodnicy oraz intensywne inwestycje mieszkaniowe na terenie gminy Dywity.
W koncepcji społeczników celem jest wymuszenie przestrzegania ograniczenia prędkości do 50 km/h, zwiększenie płynności ruchu: ograniczenie liczby zatrzymań podczas przejazdu odcinka., utrzymanie dotychczasowej przepustowości Al. Sybiraków oraz nadanie priorytetu publicznej komunikacji autobusowej.
Wśród rozwiązań proponowanych przez społeczników jest między innymi zastąpienie skrzyżowań z ul. Wojska Polskiego oraz ul. Rataja małymi rondami jednopasowymi, wydzielenie zewnętrznych buspasów na odcinkach między rondami (układ pasów ruchu: 2+2), zwężenie wlotów na ronda do pojedynczego pasa ruchu w każdym kierunku z zapewnieniem pierwszeństwa pojazdom komunikacji miejskiej, poruszającym się po buspasach oraz rezygnacja z poszerzania kilkudziesięciu metrów ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z Al. Sybiraków do stacji paliw Orlen. Społecznicy proponują również rezygnację z sygnalizacji „na przyciski” na przejściach dla pieszych oraz wyposażenie ich w azyle o szerokości zgodnej z obowiązującymi przepisami. Jak twierdzą – konieczne jest również zapewnienie minimalnej szerokości chodników 2,5 m oraz dróg rowerowych o szerokości 2 m.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz