Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2015-11-26 13:47

sm

Społecznicy mają swoją wizję przebudowy al. Sybiraków

Trwają konsultacje w sprawie przebudowy alei Sybiraków i wiaduktu drogowego nad koleją w ciągu al. Limanowskiego. Społecznicy z Forum Rozwoju Olsztyna twierdzą, że rozwiązania zaproponowane dotychczas przez projektantów nie spełniają celów przebudowy.  

reklama

W ubiegłym tygodniu projektant działający na zlecenie ratusza przedstawił koncepcje wariantów przebudowy alei Sybiraków, która ma na celu przygotowanie arterii jako przyszłej drogi krajowej, na odcinku od skrzyżowania z ulicami Limanowskiego i Jagiellońską, aż do Al. Wojska Polskiego łącznie ze skrzyżowaniem. Warianty znajdziecie tu->

Przedstawiono również rozwiązania dla przebudowy wiaduktu drogowego nad koleją w ciągu al. Limanowskiego. Drogowcy sądzą bowiem, że obiekt ten nie odpowiada obecnym standardom obciążenia, jakie są wymagane dla ulicy wyprowadzającej ruch w kierunku granicy państwa, przejmującej komunikację autobusową oraz łączącej osiedla miejskie.

Zdaniem społeczników zaproponowane rozwiązania nie spełniają celów przebudowy i przedstawiają swoją koncepcję realizacji tego projektu, która ich zdaniem nie tylko odpowiada na obecne potrzeby Olsztyna oraz Zatorza, ale też uwzględnia długofalowe plany i wyzwania stojące przed Olsztynem, w szczególności budowę północnej obwodnicy oraz intensywne inwestycje mieszkaniowe na terenie gminy Dywity.

W koncepcji społeczników celem jest wymuszenie przestrzegania ograniczenia prędkości do 50 km/h, zwiększenie płynności ruchu: ograniczenie liczby zatrzymań podczas przejazdu odcinka., utrzymanie dotychczasowej przepustowości Al. Sybiraków oraz nadanie priorytetu publicznej komunikacji autobusowej.

Wśród rozwiązań proponowanych przez społeczników jest między innymi zastąpienie skrzyżowań z ul. Wojska Polskiego oraz ul. Rataja małymi rondami jednopasowymi, wydzielenie zewnętrznych buspasów na odcinkach między rondami (układ pasów ruchu: 2+2), zwężenie wlotów na ronda do pojedynczego pasa ruchu w każdym kierunku z zapewnieniem pierwszeństwa pojazdom komunikacji miejskiej, poruszającym się po buspasach oraz rezygnacja z poszerzania kilkudziesięciu metrów ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z Al. Sybiraków do stacji paliw Orlen. Społecznicy proponują również rezygnację z sygnalizacji „na przyciski” na przejściach dla pieszych oraz wyposażenie ich w azyle o szerokości zgodnej z obowiązującymi przepisami. Jak twierdzą – konieczne jest również zapewnienie minimalnej szerokości chodników 2,5 m oraz dróg rowerowych o szerokości 2 m. 

Źródło: FRO

Komentarze (6)

Dodaj swój komentarz

  • KIJA 2015-11-30 15:34:30 88.156.*.*
    Panie Pawle46!- buspasy są warunkiem dofinansowania rozbudowy ul. Sybiraków!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Marian z Zatorza 2015-11-26 21:09:33 95.160.*.*
    Bardzo dobrze że ktoś dba o mieszkańców. Proponowane warianty i wiedza merytoryczna społeczników z FRO sa na wysokim poziomie. Miasto chce tam zrobić autostradę pod oknami jak na Limanowskiego.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 9
  • pawel467673673 2015-11-26 16:29:49 199.67.*.*
    "rezygnacja z poszerzania kilkudziesięciu metrów ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z Al. Sybiraków do stacji paliw Orlen" - dlaczego społecznicy wmawiają nam, że wszędzie powinny być drogi jednopasowe? Główne drogi powinny mieć pod 2 pasy i chyba każdy choć trochę inteligentny człowiek o tym wie. Druga sprawa - po co te buspasy? Komu to pamaga? Jak będą normalne 2 pasy to i osobówki i autobusy szybko przejadą, a jak będzie buspas to autobus przejedzie normalnie a osobówki będą stały w korku.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 4
  • marioss 2015-11-26 15:54:53 88.156.*.*
    Potrzebne jest rondo ul.Limanowskiego/Jagiellońska ,nowy wiadukt łączący ul.Lubelską z Z.Malewskiej ,rozłożenie ciężaru przejazdu sam. ,,TIR''na ul.Limanowskiego i Al.Woj.Polskiego (2 trasy),przejścia bez sygnalizacji tj.wyniesione, duży parking do obsługi szpitali.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 3

www.autoczescionline24.pl