Jeszcze w marcu łącznik między stolicą regionu a obwodnicą ma zostać zamknięty w związku przebudową drogi do standardu dwupasmówki. Liczący ok. 2 km odcinek od granicy miasta (al. Warszawska) do węzła Olsztyn Południe poza szerszą jezdnią zyska m.in. ścieżki rowerowe i chodniki.
W planie jest też zagospodarowanie terenu w rejonie skrzyżowania z ul. Nad Łyną (umożliwiającego zjazd w stronę Bartąga). Ma tam powstać rondo turbinowe, a „dziki parking” zamienić się w nowoczesne centrum przesiadkowe. Zanim jednak do tego dojdzie, kierowców czekają dłuższe utrudnienia.
Z robotami wiąże się konieczność zamknięcia drogi. Mowa była nawet o dwuletniej blokadzie przejazdu. Jak się jednak okazuje utrudnienia mają potrwać krócej. Dobrą informację przekazał po wczorajszym (25 lutego) spotkaniu z drogowcami, wójt gminy Stawiguda, Michał Kontraktowicz.
Dobra wiadomość!
Zamknięcie DW 527 potrwa krócej niż planowano! Prace podzielono na cztery etapy:
Etap 1 (trwa) – prace archeologiczne, krótkie odcinki ruchu wahadłowego do 500 m.
Etap 2 (od końca marca 2025 r.) – całkowite zamknięcie drogi na rok, z dostępem dla komunikacji zbiorowej i służb (od ul. Nad Łyną do ul. Warszawskiej)
Etap 3 (od marca 2026 r.) – otwarcie odcinka do nowego ronda turbinowego, szczegóły ruchu do ustalenia.
Etap 4 (sierpień-wrzesień 2026 r.) – ruch wahadłowy na odcinku węzeł Olsztyn Południe – rondo nad Łyną, ruch dwukierunkowy od ronda do ul. Warszawskiej
- czytamy w mediach społecznościowych włodarza podolsztyńskiej gminy.
Podczas zamknięcia drogi kierowcy mają być kierowani na objazdy. Te zaplanowane są na drogach wyższego rzędu (niegminnych), a główny zaplanowano przez obwodnicę Olsztyna na wysokości Tomaszkowa w kierunku Kudyp.
Zamknięcie drogi budzi kontrowersje m.in. wśród mieszkańców gminy Stawiguda. W petycji do marszałka Marcina Kuchcińskiego, domagają się oni „zmiany koncepcji i planu remontu, która umożliwi utrzymanie częściowego przejazdu przez drogę nr 527 podczas przebudowy”.
- Proszę o wyrozumiałość w tym wymagającym czasie. Ta inwestycja to ostatnia szansa na modernizację tej drogi, którą z roku na rok wykorzystuje coraz więcej kierowców
- apeluje wójt Michał Kontraktowicz.
Wykonawcą inwestycji jest firma STRABAG. Projekt o całkowitej wartości ponad 124 mln zł, współfinansowany jest z Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021-2027, które pokryją 95 mln zł kosztów. Zakończenie prac przewidziano na sierpień 2027 roku.
Komentarze (17)
Dodaj swój komentarz