Z relacji zgłaszającej wynikało, że na jednym z komunikatorów społecznościowych napisał do niej znajomy z prośbą o opłacenie zamówionej paczki. 32-latka będąc przekonaną, że pomaga koledze wysłała trzykrotnie kod BLIK. Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszustów po tym, jak zadzwonił do niej znajomy i poinformował ją, że ktoś włamał się na jego konto społecznościowe i próbuje wyłudzić pieniądze. Z konta pokrzywdzonej zniknęło 1500 złotych.
Policja przypomina, że takich sytuacji można uniknąć, wystarczy że będziemy stosować kilka ważnych zasad:
* należy stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych, wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS;
* zawsze warto potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby;
* pamiętajmy, aby sprawdzać dane transakcji przed jej potwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie);
* trzeba chronić swój telefon oraz szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz