Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2014-05-13 11:43
Ostatnia aktualizacja 2014-07-15 09:35

Iwona Starczewska

Budowa linii tramwajowej rozpocznie się od stworzenia objazdów

Budowa linii tramwajowej rozpocznie się najpewniej z początkiem wakacji. Jak przekonuje prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz - zanim zaczną się prace na poszczególnych odcinkach planowanego torowiska - najpierw wykonawca zajmie się wytyczeniem sprawnych objazdów.

reklama

Budowa ul. Obiegowej rozpocznie się z początkiem czerwca. Jeszcze w tym miesiącu plac budowy przejmie wykonawca – firma Strabag.

Na poszczególnych odcinkach planowanego torowiska – wykonawcy rozpoczną prace najpewniej na przełomie czerwca i lipca.

Zanim wykonawca rozpocznie budowę torowiska na najbardziej newralgicznym odcinku wzdłuż ulicy Sikorskiego i Witosa – wytyczone zostaną odpowiednie objazdy.

- Pierwsze prace zaczną się od zbudowania dróg objazdowych. Zrobimy wszystko, żeby zminimalizować uciążliwości budowy trakcji tramwajowej, ale nie da się ukryć, że będzie trudno. Pociecha w tym, że będzie to tylko rok wyrzeczeń, zaś nagrodą będą lata wygodnej, sprawnej komunikacji drogowej, z udziałem nowoczesnych tramwajów – informuje na swoim blogu Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Aby odciążyć przejazd z olsztyńskich sypialni do centrum miasta – wytyczone będą trzy objazdy.

Pierwszy z nich prowadzić będzie przez Brzeziny. Drugi zaplanowani przez stary poligon. Kierowcy pojadą przez ulicę Krasickiego, przez poligon – drogą leśną, a następnie ul. Masztową, Piękną Górą do ul. Pstrowskiego.

Trzeci objazd odbywać się będzie przez Bartąg do Olsztyna. Ten odcinek – obecnie w fatalnym stanie technicznym – zostanie wyremontowany. Modernizacja prawie 2-kilometrowego wąskiego i dziurawego odcinka drogi z Bartąga w kierunku drogi krajowej nr 51 będzie kontynuacją ubiegłorocznych prac wykonywanych przez drogowców z powiatu olsztyńskiego. Inwestycja „bartąska” dodatkowo obejmie wykonanie utwardzonego pobocza dla pieszych i rowerzystów od ronda w Bartągu do ul. Stawigudzkiej i osiedla Zacisze. Całość ma kosztować około 2 mln złotych, a kosztami podzielą się Powiat Olsztyński i Miasto Olsztyn. Projekt ma zostać zrealizowany do końca czerwca – zanim ruszą prace nad budową torowiska na Jarotach.

Komentarze (9)

Dodaj swój komentarz

  • Aster 2014-06-17 09:59:19 81.190.*.*
    witam,juz calkiem pomieszalo mi sie w glowie,kiedy wreszcie zacznie sie ta budowa linii tramwajowej???jak czytam,to chyba w poznej jesieni,a pieniadze topnieja,ale moze na sciezki rowerowe starczy!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • obserwator 2014-05-20 20:17:41 88.156.*.*
    Na wysokości Galerii Warmińskiej trwają prace budowlane w pasie drogowym, po wydzielonym pasie dla pieszych jeździ ciężki sprzęt, ;brak przejścia dla pieszych na drugą stronę jezdni, a tam również nie ma chodnika/ to planowe działanie powinszować/
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • olsztynianin 2014-05-15 22:08:33 88.156.*.*
    Marku jeśli zostałeś /wydutkany na strychu/ jest nam bardzo przykro ale na tym forum zajmujemy się problemami naszego miasta
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • @olsztynianin i fruten 2014-05-15 10:24:02 213.73.*.*
    Też się zgadzam, prace zawsze zaczyna się od podstaw, a nie od fasady!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • obserwator 2014-05-14 19:24:32 88.156.*.*
    wprowadzenie tramwajów w Olsztynie , to paraliż komunikacji w mieście,przejazd z Jarot na Zatorze wydłuży się średnio o 30 minut,
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • śmiechu warte 2014-05-14 16:43:56 37.31.*.*
    Jak jadę Towarową, Tuwima czy Płoskiego mam wrażenie, że linia tramwajowa budowana jest od ponad roku. Może jestem idiotą i te wykopki były tylko porobione żeby spowolnić ruch pojazdów albo wprowadzić krajobraz księżycowy jako kolejną atrakcję turystyczną Olsztyna.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Kapitan Planeta 2014-05-14 16:35:04 83.9.*.*
    jak to przez poligon? po leśnych drogach? znowu nikt się z nami nie liczy, kto zapłaci nam za remont zawieszenia i reszte historii? obwodnicy nam potrzeba a nie tramwajów, jak będzie obwodnica tramwaje są niepotrzebne bo korków nie będzie w tym miasteczku
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • fruten 2014-05-14 11:32:34 89.73.*.*
    Zgadzam się z olsztynianinem - nie ma sensu tworzyć nową infrastrukturę jeśli stara jest zaniedbana.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • olsztynianin 2014-05-14 11:20:42 88.156.*.*
    w fatalnym stanie technicznym jest 70% ulic w Olsztynie czas na ich remont, a nie brnięcie w inwestycje bez przyszłości, jaką są tramwaje
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl