Budowa ul. Obiegowej rozpocznie się z początkiem czerwca. Jeszcze w tym miesiącu plac budowy przejmie wykonawca – firma Strabag.
Na poszczególnych odcinkach planowanego torowiska – wykonawcy rozpoczną prace najpewniej na przełomie czerwca i lipca.
Zanim wykonawca rozpocznie budowę torowiska na najbardziej newralgicznym odcinku wzdłuż ulicy Sikorskiego i Witosa – wytyczone zostaną odpowiednie objazdy.
- Pierwsze prace zaczną się od zbudowania dróg objazdowych. Zrobimy wszystko, żeby zminimalizować uciążliwości budowy trakcji tramwajowej, ale nie da się ukryć, że będzie trudno. Pociecha w tym, że będzie to tylko rok wyrzeczeń, zaś nagrodą będą lata wygodnej, sprawnej komunikacji drogowej, z udziałem nowoczesnych tramwajów – informuje na swoim blogu Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Aby odciążyć przejazd z olsztyńskich sypialni do centrum miasta – wytyczone będą trzy objazdy.
Pierwszy z nich prowadzić będzie przez Brzeziny. Drugi zaplanowani przez stary poligon. Kierowcy pojadą przez ulicę Krasickiego, przez poligon – drogą leśną, a następnie ul. Masztową, Piękną Górą do ul. Pstrowskiego.
Trzeci objazd odbywać się będzie przez Bartąg do Olsztyna. Ten odcinek – obecnie w fatalnym stanie technicznym – zostanie wyremontowany. Modernizacja prawie 2-kilometrowego wąskiego i dziurawego odcinka drogi z Bartąga w kierunku drogi krajowej nr 51 będzie kontynuacją ubiegłorocznych prac wykonywanych przez drogowców z powiatu olsztyńskiego. Inwestycja „bartąska” dodatkowo obejmie wykonanie utwardzonego pobocza dla pieszych i rowerzystów od ronda w Bartągu do ul. Stawigudzkiej i osiedla Zacisze. Całość ma kosztować około 2 mln złotych, a kosztami podzielą się Powiat Olsztyński i Miasto Olsztyn. Projekt ma zostać zrealizowany do końca czerwca – zanim ruszą prace nad budową torowiska na Jarotach.
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz