Budowa odcinka obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16, czyli pierwsze z zadań – ruszyło w sierpniu 2015 roku. Budowana obwodnica będzie obejściem miasta, od planowanego węzła Olsztyn Zachód do węzła Olsztyn Południe i będzie drogą ekspresową o długości 10 kilometrów. Ten odcinek obwodnicy zlokalizowany jest na terenie gmin: Gietrzwałd i Stawiguda, omijając miasto od południowego zachodu. Obwodnica przebiegać będzie od drogi krajowej nr 16 w okolicach miejscowości Kudypy, poprzez okolice Gronit i Tomaszkowa aż do drogi krajowej nr 51.
Jak wylicza wykonawca, firma Intercor, w minionym miesiącu najintensywniejsze roboty odbywały się głównie na przepustach - przejściach ekologicznych oraz obiektach mostowych. W kwietniu na budowie pracowało średnio 377 osób wraz z kadrą inżynierską oraz 128 sztuk sprzętu budowlanego. Wykonawca kontynuował także roboty ziemne - 347 tysięcy metrów sześciennych wykopów oraz 410 tysięcy metrów sześciennych nasypów.
Przewidywany czas zakończenia prac na tym odcinku obwodnicy to czerwiec 2018 roku.
Zaawansowane prace prowadzone są także w ramach drugiego etapu realizacyjnego budowy obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi ekspresowej S51. Wykonawca - firma Budimex – wykonuje obejściem miasta od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Droga zlokalizowana będzie na terenie Olsztyna i gmin: Stawiguda, Purda, Barczewo i ominie miasto od południowego wschodu. Przebiegać będzie od drogi S51 w sąsiedztwie miejscowości Tomaszkowo poprzez okolice miejscowości Bartążek, Szczęsne, Klebark Mały do drogi nr 16 na wysokości ogródków działkowych na Wójtowej Roli.
W minionym miesiącu na budowie tego odcinka pracowały średnio 252 osoby wraz z kadrą inżynierską oraz 361 sztuk sprzętu budowlanego. Roboty polegały głównie na zdejmowaniu humusu oraz wymianie i wzmacnianiu gruntu na trasie głównej i drogach dojazdowych do planowanej obwodnicy.
Przypomnijmy, w ramach tego tylko zadania zbudowanych zostanie łącznie 21 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty w ciągu trasy, dwa mosty nad rzekami: Łyną i Strugą, wiadukt kolejowy, kładka dla pieszych, przejścia podziemne oraz przejścia dla zwierząt dużych, małych i średnich.
Zakończenie prac na tym odcinku realizacyjnym planowane jest na koniec października 2018 roku.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz