Wykonawca realizuje końcowe prace na stacjach i przystankach na odcinku Olsztyn - Olsztynek.
- Na peronach w Stawigudzie i Olsztynie Zachodnim już zamontowano nową antypoślizgową nawierzchnię - mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Podobne prace są w Olsztynku, Gągławkach i Gryźlinach. Nowe perony zapewnią wygodne i bezpieczne wsiadanie do pociągów. Wyposażone zostaną także w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i stojaki dla rowerów. Dzięki pochylniom i ścieżkom dotykowym łatwiejszy będzie dostęp dla osób o ograniczonej mobilności i niedowidzących.
W Stawigudzie powstał już kilkudziesięciometrowy peron
W ramach inwestycji powstają dwa nowe przystanki w Olsztynie.
- Najbardziej zaawansowane prace są przy budowie peronu na przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Dajtki - mówi Janduła. I dodaje: - Peron zyskał już konstrukcję ze ścian peronowych (tzw. elek). Wykonawca przygotowuje montaż nawierzchni. Przy budowie przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Śródmieście trwają prace ziemne. Na kolejnym etapie rozpocznie się ustawianie konstrukcji peronu. Z nowych przystanków pasażerowie skorzystają od grudnia.
Obecny stan prac na przyszłej stacji kolejowej Olsztyn-Dajtki
Zaawansowane są prace na odcinku Olsztyn - Olsztynek. Wykonawca na większości 30-kilometrowej trasy położył już nowe tory. Przy pracach wykorzystywane są specjalne maszyny. Na odcinku z Olsztyna do Kortowa pracuje tzw. podbijarka torowa, która sprawnie i szybko wykonuje czynności związane z układaniem toru. Wykonawca powinien zakończyć zasadnicze prace na odcinku Olsztyn – Olsztynek do końca września. Po tym czasie przystąpi do realizacji drugiego etapu na odcinku z Olsztynka do Działdowa.
Modernizacja linii z Olsztyna do Działdowa z całą pewnością zwiększy się komfort obsługi podróżnych. Stacje i przystanki zapewnią dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Skróci się czas przejazdu pomiędzy Olsztynem a Działdowem. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii, a tym samym umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów. W ramach modernizacji poprawi się również poziom bezpieczeństwa na łącznie 47 przejazdach kolejowo-drogowych.
Wartość robót to prawie 260 mln zł.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz