Ze względu na zły stan wiaduktu przygotowywane są zastępcze rozwiązania umożliwiające skomunikowanie ulic Wojska Polskiego i 1 Maja. Zgodnie z planami stary wiadukt na czas budowy nowego zostałby całkowicie zamknięty, a tymczasowy przejazd przez tory znajdowałby się na przedłużeniu ulicy 1 Maja i Wojska Polskiego, w miejscu historycznego połączenia tych dwóch ulic przed poprowadzeniem przez Olsztyn linii kolejowej.
Wykonawca, żeby uruchomić przejazd, musi jednak spełnić szereg warunków technicznych. Konieczne będzie między innymi zbudowanie tymczasowych sieci łączności i energetycznych oraz sygnalizacji, a także przygotowanie dróg dojazdowych do torów i położenie specjalnych podkładów między szynami. Musi także zostać wybudowana budka dróżnicza, bo projekt zakłada ręczne sterowanie rogatkami.
Problemem w przypadku przyjęcia tego rozwiązania będzie niewątpliwie częstotliwość kursowania pociągów. Jak wstępnie wyliczono między godziną 6.00 a 8.00 przejazd byłby zamknięty w sumie przez prawie godzinę. Między 15.00 a 17.00 - przez 45 minut.
Prowizoryczna przeprawa przez tory miałaby zostać rozebrana od razu po zakończeniu prac. Jak zapewnia wykonawca całkowite wyłączenie z ruchu starego wiaduktu skróci znacząco czas budowy nowego obiektu. Mógłby on zostać oddany do użytku jeszcze w tym roku, podczas gdy budowa nowego wiaduktu przy czynnym starym potrwałaby 17 miesięcy.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz