Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2015-04-04 22:25

Redakcja

Czy nowa kampania promocyjna przyciągnie biznes na Warmię i Mazury?

Czy nowa kampania promocyjna przyciągnie biznes na Warmię i Mazury?
Fot. Urząd Marszałkowski w Olsztynie

Wzmocnienie wizerunku regionu jako przyjaznego inwestycjom oraz prezentacja atutów gospodarczych województwa to główne cele zainaugurowanej w Olsztynie ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej w ramach projektu "Warmia i Mazury Pro-invest 2015".

reklama

Dzięki środkom pozyskanym z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 samorząd województwa przystąpił do realizacji nowego projektu wzmacniającego wizerunek gospodarczy regionu. W ramach projektu, którego całkowita wartość wynosi blisko 7 mln zł, największa część środków, bo około 6 mln zł, przeznaczona została na zorganizowanie ogólnopolskiej kampanii.

- Kampanię kierujemy do decydentów oraz potencjalnych przedsiębiorców spoza regionu – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Chcemy pokazać nasze walory gospodarcze związane m.in. z możliwościami pomocy publicznej, jakie dają działające w regionie dwie strefy ekonomiczne czy bogatą ofertę trzech parków naukowo-technologicznych.

Kampania ma wskazać możliwości rozwoju współpracy polskich firm z regionalnymi przedsiębiorcami skupionymi wokół wybranych specjalizacji: ekonomii wody, meblarstwa i przemysłu drzewnego oraz produkcja żywności wysokiej jakości. Województwo podkreśla też potencjał zasobów ludzkich czy możliwości rozwoju firm BPO, czyli outsourcingu procesów biznesowych.

- Kampania realizowana będzie przez pół roku i obejmie szeroki wachlarz form i narzędzi marketingowych - mówi Radosław Zawadzki, dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. - Projekt zakłada promocję gospodarczą regionu w radiu, telewizji i internecie, a także działania z zakresu marketingu bezpośredniego i komunikacji PR. Część działań prowadzona jest wyłącznie poza naszym regionem. Nie zamykamy się jednak na reinwestycje, tzn. możliwość rozwoju firm, które już na Warmii i Mazurach funkcjonują. Również rodzimym przedsiębiorcom przypomnimy, jak atrakcyjne pod względem inwestycyjnym jest nasze województwo.

W ogłoszonym pod koniec ubiegłego roku przetargu na opracowanie i przeprowadzenie kampanii wzięło udział dziewięciu oferentów: Effective Media Solution, Havas Worldwide Warsaw, Media Group, Fabryka Komunikacji Społecznej, spółka Jero oraz konsorcja: Grupa Eskadra i Starlink, Lowe Warsaw i Lowe Media, Agencja Reklamowa Formind i Partner of Promotion, Mastermind Media i Mastermind.

Źródło: Urząd Marszałkowski w Olsztynie

Galeria

Komentarze (3)

Dodaj swój komentarz

  • W 2015-04-05 17:47:46 176.221.*.*
    Bardzo ważne, żeby miasto uzbroiło tereny na Tracku i rozpoczęły aktywne poszukiwanie Inwestorów. Bo bardziej niż nowe parki i bratki pod ratuszem potrzeba nowych firm usługowych (np. z branży IT czy bankowości) oraz produkcyjnych. Tylko, że najwyraźniej u nas zostawia się to na boczny tor. Ciekawe ile listów intencyjnych miasto wysłało do Inwestorów, oferując wsparcie, możliwość zakupu gruntów? Albo czy proponowano rozszerzenie dotychczasowej współpracy z podmiotami jak Citibank? Jak widać nie podejmowano takich działań albo były one nieskuteczne... Szkoda, że mamy do czynienia z taką krotkowzrocznością, przecież to wszystko jest budowane w mieście (drogi, parki) za dotacje z UE, a one się skończą... A nowi Inwestorzy to miejsca pracy podatki i możliwości kredytowania nowych inwestycji. No ale kto by o tym myślał...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • korek1 2015-04-05 17:40:14 213.158.*.*
    Wszystko skończy się na gadaniu i na zapłacie za gadanie (solidnej zapłacie). Bez infrastruktury i dobrych dróg żaden poważny inwestor nie zainteresuje się naszym regionem. Jak można ściągnąć inwestorów zabierając kasę na budowę drogi nr 16 kręgosłupa Warmii i Mazur jest to niemożliwe abyśmy się rozwijali.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • W 2015-04-05 15:34:49 176.221.*.*
    Te całe "specjalizacje" (inteligentne), aż przypominają PRL i ręczne sterowanie gospodarką. "Góra" wybrała mocne strony regionu i nakazuje rozwój w tym kierunku. Oby cały region nie skończył przez to jak Detroit w USA, które postawiło na motoryzację.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0

www.autoczescionline24.pl