Przypomnijmy, w 2017 roku Urząd Miasta ogłosił przetarg na wykonanie odcinka Łynostrady od ul Tuwima do Parku Centralnego. Oferty, które wpłynęły od wykonawców opiewały na kwoty wyższe niż założono w dokumentacji przetargowej. Dlatego też Prezydent zdecydował o rozpoczęciu tzw. dialogu technicznego z potencjalnymi wykonawcami, mającym na celu optymalizację rozwiązań, czyli obniżenie kosztów wykonania.
W protokole z dialogu technicznego, do którego dotarli członkowie stowarzyszeń FRO i Wizja Lokalna – inicjatorzy projektu Łynostrada - firma SKANSKA S.A. zaproponowała zmianę nawierzchni ścieżki rowerowej z bitumicznej na mineralną, a chodnika z kostki frezowanej na mineralną.
Społecznicy postanowili zapytać prezydenta o te zmiany oraz powody opóźnień przy realizacji inwestycji.
Jaką odpowiedź otrzymali?
- Prezydent wyjaśnia, że powodem opóźnień jest zmiana koniunktury na rynku budowlanym i związanym z tym wzrost kosztów realizacji „Łynostrady”, a zgodnie z opiniami geotechniczną i ekologiczną, nawierzchnie powinny być mineralne. Gdy projekt wygrał OBO w 2015r. przeszedł w Urzędzie Miasta weryfikację formalną, stwierdzono, że milion złotych wystarczy do jego realizacji, chodnik będzie z kostki, a droga rowerowa asfaltowa (i taki powstał projekt budowlany). Teraz potrzeba 6 milionów, a nawierzchnia ma być inna niż ustalona. Czyżby wcześniej nie przeprowadzono odpowiednich badań i analiz? A może były błędne? Jedyną pozytywną informacją jest to, że do końca lipca br. ma powstać odcinek z kostki betonowej między ul. Obrońców Tobruku a Parkiem Centralnym. Czujemy się oszukani – informuje Forum Rozwoju Olsztyna.
**
Łynostrada będzie głównym traktem rowerowym w Olsztynie, a w przyszłości ma być wiodącą atrakcją rowerową przechodzącą przez cały Olsztyn. Przedsięwzięcie obejmuje budowę tras rowerowych i infrastruktury towarzyszącej na dwóch odcinkach Łynostrady:
- trasa rowerowa biegnąca od ul. Kalinowskiego do ul. Tuwima. Projekt przewiduje przebudowę istniejącego wału i poszerzenie jego korony, na której zostanie wykonana nawierzchnia gruntowa ścieżki rowerowej ograniczona betonowymi obrzeżami chodnikowymi.
- trasa rowerowa biegnąca od ul. Artyleryjskiej do mostu na rzece Wadąg przez Las Miejski brzegiem rzeki Łyny. Początkowo, na odcinku ok. 175 m przebiega równolegle po obu brzegach rzeki. Odcinek po lewej stronie biegnie wzdłuż ogrodzenia byłych terenów wojskowych tunelem w ul. 15 Dywizji i łączy się z główną trasą rowerową na istniejącej kładce nad Łyną. Następnie przebiega lewym brzegiem rzeki od ul. Artyleryjskiej do mostu Smętka, a następnie lasem po prawej stronie Łyny do ulicy prowadzącej do elektrowni. Dalej drogą do elektrowni do mostu na rzece Wadąg. W ramach zadania zaprojektowano ścieżki rowerowe, w przeważającej większości dwukierunkowe. Wzdłuż całej trasy wykonane zostanie oznakowanie poziome i pionowe wskazujące na przeznaczenie rowerowe ciągu.
Orientacyjny koszt inwestycji: 3,7 mln zł. Dofinansowanie unijne: 80,9 proc.
Komentarze (8)
Dodaj swój komentarz