Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2018-08-28 10:01

Redakcja

Gutkowo, Jonkowo, czy Bogaczewo. Remont przejazdów kolejowych na Warmii i Maurach

Gutkowo, Jonkowo, czy Bogaczewo. Remont przejazdów kolejowych na Warmii i Maurach
Ilustracja do tekstu

Nowe urządzenia sterowania ruchem, rogatki, wymiana torów i odnowienie jezdni to założenia realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Krajowego Programu Kolejowego. W efekcie poprawi się stan bezpieczeństwa na 159 warmińsko-mazurskich przejazdach kolejowo-drogowych.

reklama

PKP PLK pracuje nad podniesieniem poziomu bezpieczeństwa na 159 przejazdach kolejowo-drogowych województwa warmińsko-mazurskiego.

Skrzyżowania są modernizowane w ramach już realizowanych projektów z Krajowego Programu Kolejowego o wartości prawie 640 mln złotych, to jednak nie wszystko. Dodatkowo na Warmii i Mazurach realizowana będzie inwestycja warta 1,5 mld złotych. W jej efekcie wzrośnie komfort kierowców i poziom bezpieczeństwa.

- Modernizacja 159 przejazdów na Warmii i Mazurach zdecydowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Podobne zmiany obejmują całą Polskę. Przebudowa skrzyżowań towarzyszy modernizacji sieci kolejowej i oznacza dla pasażerów kolei sprawniejsze, krótsze podróże, a dla kierowców i pieszych większy komfort przy bezpiecznym przejeżdżaniu i przechodzeniu przez tory – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Jak informuje spółka PKP PLK na linii Działdowo – Olsztyn przebudowane zostaną w sumie 42 przejazdy, na trasie Szczytno – Ełk prace obejmą aż 92 przejazdy, zaś na linii Olsztyn-Iława remont prowadzony będzie na 21 przejazdach.

Dodatkowo na Warmii i Mazurach realizowany jest projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa”. Przebudowane zostaną 4 przejazdy kolejowo-drogowe w Gutkowie, Jonkowie, Gubitach i Bogaczewie. Wartość prac w regionie to 4,34 mln zł.

Prace modernizacyjne to jednak nie tylko remont torów i odnowienie jezdni – to również montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą bezpieczeństwo pasażerów pociągów i samochodów. Montowane są także sygnalizatory i rogatki.

Prace już trwają i kontynuowane będą także w przyszłym roku.

Komentarze (1)

Dodaj swój komentarz

  • a te na Jonkowo 2018-08-28 16:09:16 37.8.*.*
    z jakiego powodu są złe?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl