Producentem holownika jest niemiecka firma Zagro.
Został sprowadzony do Olsztyna w celu holowania ważących kilka ton wózków tramwajowych. Do tej pory mechanicy musieli używać do tego siły fizycznej. W razie potrzeby mógłby, bez trudu, przeciągnąć cały tramwaj, a nawet kilka.
– Ma uciąg 300 ton. Może naraz holować nawet pięć tramwajów – przyznał w rozmowie z nami Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Olsztynie.
Holownik akumulatorowy porusza się na skrętnych kołach gumowych. Dzięki temu może poruszać się nie tylko po torach, ale także po innych twardych nawierzchniach.
Jedno ładowanie akumulatorów wystarczy na ponad tydzień pracy. Steruje się nim zdalnie, za pomocą pilota.
– Jego koszt to ok. pół miliona złotych – dodał Cezary Stankiewicz.
Komentarze (14)
Dodaj swój komentarz