W listopadzie ubiegłego roku minął dokładnie rok od momentu, kiedy podczas specjalnej sesji Rady Miasta Olsztyna przyjęto miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla okolic Dworca Głównego. Na tym terenie, zgodnie z zamysłem inwestora, spółki Retail Provider (główny inwestor i właściciel olsztyńskiego PKS-u-red.) powstać miało nowoczesne Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, czyli nowy dworzec kolejowy, autobusowy wraz z galerią handlową. W planach była również budowa przejścia podziemnego z dworca na Zatorze. Inwestor zakładał również budowę mieszkań komunalnych.
Aby jednak mogła rozpocząć się budowa centrum z przebudową dworców – inwestor musiał znaleźć partnera doświadczonego w budowie dworców kolejowych – taki był wymóg PKP.
W grudniu ubiegłego roku – prezydent na swoim blogu informował, że otrzymał informację, iż doszło do porozumienia pomiędzy właścicielem dworca autobusowego - firmą Retail Provider a poważnym i doświadczonym w realizacji tego typu projektów - strategicznym inwestorem.
Uzyskaliśmy również potwierdzenie ze strony inwestora.
- Mogę potwierdzić pozyskanie partnera inwestycyjnego dla Nowego Dworca w Olsztynie. Od dynamiki prac Władz Miasta Olsztyna zależy teraz, jaki harmonogram działań przyjmie Zintegrowane Centrum Komunikacyjne - mówiła nam w polowie grudnia Justyna Prokop PR Manager firmy Retail Provider.
Teraz okazuje się, że w grudniu ubiegłego roku – prezydent miasta otrzymał też inne, mniej optymistyczne informację, którymi podzielił się dopiero teraz na swoim blogu.
- 16 grudnia ubiegłego roku otrzymałem pismo z propozycją, żeby to miasto sfinansowało w znacznej części Centralny Punkt Przesiadkowy (za blisko 4 mln euro) i przylegający do niego fragment ulicy Lubelskiej oraz skrzyżowanie Lubelskiej z Przemysłową. Czyli – znaczną część wcześniejszych deklaracji inwestora. Rozumowanie wydaje się proste: inwestor musi mieć klientów, więc miasto musi zapewnić im dobry dojazd. I jak to traktować w kontekście wcześniejszego pakietu „Siódemka dla Olsztyna”? Może to był żart? Może. Chociaż wydaje mi się, że lepiej tu brzmi słowo „wkręt”. Widać wyraźnie, że inwestor usiłuje wkręcić miasto w koszty – informuje na swoim blogu prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Przypomnijmy, inwestor spółka Retail Provider zapewniała od początku realizację ‘’Siódemki dla Olsztyna’’, w zakres której wchodzi: Centralny Punkt Przesiadkowy, Połączenie z Zatorzem kładką nad torami, Dworcowy plac miejski i optymalizację układu komunikacyjnego, Nowy dworzec PKP, Nowy dworzec PKS, Mieszkania komunalne przekazane miastu, Zielony projekt Olsztyna.
Czy miasto porozumie się z inwestorem? Czy rozpocznie się wreszcie zapowiadana od lat budowa tego ważnego dla Olsztyna obiektu?
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz