Drogowcy z olsztyńskiego oddziału GDDKiA podsumowali miniony rok na drogach Warmii i Mazur. Jak zaznaczają, ważnym momentem było oddanie Mostu Niepodległości, było to bowiem oficjalne zakończenie ostatniego etapu budowy drogi ekspresowej S7 na Warmii i Mazurach. Mowa o odcinku Ostróda Północ-Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16 o wartości 1,4 mld złotych. Co prawda olsztyński oddział GDDKiA kontynuuje budowę S7 jednak już poza regionem - na terenie woj. mazowieckiego w kierunku stolicy kraju.
Ubiegły rok to również rozpoczęcie prac przy obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu DK15 o długości 17,7 km. W lutym 2018 roku podpisano umowę na projekt i budowę tego zadania o wartości 392,7 mln złotych. Z kolei latem podpisano umowy na projekt i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Raczki (66,4 km) w ciągu Via Baltica o łącznej wartości ok. 2 mld złotych.
Ubiegły rok to również przełom na budowie obwodnicy Olsztyna. Oddane zostały do ruchu dwa fragmenty obwodnicy Olsztyna: 10 km w ciągu DK16 Olsztyn Zachód-Olsztyn Południe o wartości 387,5 mln złotych oraz węzeł Olsztyn Wschód wraz z około 3 kilometrowym odcinkiem S16 Olsztyn-Wójtowo. Wciąż trwają jeszcze prace na odcinku w ciągu S51 o długości około 13 km. Termin realizacji tego, wartego ponad miliard złotych odcinka, to kwiecień 2019 roku. Do czerwca tego roku potrwa zaś budowa węzła Pieczewo.
Miniony rok to również ważny krok w kierunku dalszej przebudowy krajowej szesnastki na Warmii i Mazurach. We wrześniu ogłoszony został bowiem przetarg na projekt i budowę S16 na odcinku Borki Wielkie-Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK59. Inwestycja obejmować będzie budowę drogi ekspresowej o długości 13,1 km oraz 4 km wspomnianej obwodnicy Mrągowa. Koszt zadania to 687,3 mln złotych. Inwestycja ma być gotowa do 2021 roku.
Na etapie przygotowania dokumentacji projektowej jest też kolejny odcinek drogi S16. W 2017 roku podpisana została umowa na dokumentację projektową dla S16 Mrągowo-Orzysz-Ełk. Obejmuje ona aktualizację Studium Techniczno–Ekonomiczno–Środowiskowego i wykonanie Koncepcji Programowej dla ok. 80 km drogi ekspresowej. Termin wykonania zadania to 37 m-cy, koszt – 12,9 mln złotych. Dokumentacja będzie gotowa do realizacji w 2021 roku. W trakcie przygotowania znajduje się także dokumentacja projektowa dla S5 Ornowo-Wirwajdy. Koszt wykonania dokumentacji to 2,4 mln złotych.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz