Długo wyczekiwany, adekwatny do wymogów XXI wieku, dworzec Olsztyn Główny ma zostać oficjalnie udostępniony podróżnym jeszcze w tym miesiącu. Obiekt wzniesiony na planie trapezu, z przeszkloną fasadą kosztował niecałe 90 mln zł i zastąpił budynek postawiony w latach 1969-1971.
Nowy dworzec miał służyć podróżnym już latem 2023 roku (17 miesięcy od podpisania umowy). Szybko jednak okazało się, że trzeba będzie poczekać znacznie dłużej. Jednym z ostatnich realnych terminów był grudzień 2024 [CZYTAJ RÓWNIEŻ: Otwarcie dworca Olsztyn Główny przed końcem roku? Kasy już działają]. Później na tapet wzięto styczeń 2025 [WIĘCEJ O OPÓŹNIENIACH W INWESTYCJI PISALIŚMY TU: Do sześciu razy sztuka? Dworzec Olsztyn Główny później niż zakładano]. Teraz jednak wydaje się, że kwestie formalne (związane z odbiorami technicznymi) są naprawdę na finiszu.
- Udostępnienie dworca wraz z parkingiem dla podróżnych odbędzie się po końcowych odbiorach, oficjalne otwarcie planowane jest na 19 lutego 2025 roku – przekazała mediom Agnieszka Siwiak z Biura Komunikacji PKP S.A.
Póki co pasażerowie mogą korzystać jedynie z holu kasowego na poziomie minus jeden. Od najbliższej środy do dyspozycji będą nie tylko pozostałe wnętrza dworca, ale też teren przed obiektem.
Znajduje się tam 55 miejsc postojowych: 40 dla samochodów osobowych, 4 dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami, 4 przeznaczone na krótkotrwałe zatrzymania (typu kiss & ride), 1 dla autobusów i 4 dla taksówek. Zapewniono też 2 miejsca przeznaczone na stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Parking ma być ogólnodostępny i bezpłatny.
Sprawniej niż budowa dworca przebiegły, prowadzone równolegle, prace związane z modernizacją stacji (które kosztowały znacznie więcej, bo 423 mln zł). Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A dotyczyła m.in. budowy 140-metrowego tunelu na Zatorze [Tunel na Zatorze otwarty. Przejście ma 140 metrów] oraz wymiany 28 km torów i 116 rozjazdów. Ważnym elementem działań było też zbudowanie nowoczesnej nastawni [OLA najpierw płonęła, teraz ją rozebrali. Kolej na postęp w Olsztynie].
Komentarze (8)
Dodaj swój komentarz