Przypomnijmy, Łynostrada będzie głównym traktem rowerowym w Olsztynie. Przedsięwzięcie obejmuje budowę tras rowerowych i infrastruktury towarzyszącej na dwóch odcinkach. Pierwszy z nich to trasa rowerowa biegnąca od ul. Kalinowskiego do ul. Tuwima. Projekt przewiduje przebudowę istniejącego wału i poszerzenie jego korony, na której zostanie wykonana nawierzchnia gruntowa ścieżki rowerowej ograniczona betonowymi obrzeżami chodnikowymi.
Drugi to trasa rowerowa biegnąca od ul. Artyleryjskiej do mostu na rzece Wadąg przez Las Miejski brzegiem rzeki Łyny. Początkowo, na odcinku ok. 175 m przebiega równolegle po obu brzegach rzeki. Odcinek po lewej stronie biegnie wzdłuż ogrodzenia byłych terenów wojskowych tunelem w ul. 15 Dywizji i łączy się z główną trasą rowerową na istniejącej kładce nad Łyną. Następnie przebiega lewym brzegiem rzeki od ul. Artyleryjskiej do mostu Smętka, a następnie lasem po prawej stronie Łyny do ulicy prowadzącej do elektrowni. Dalej drogą do elektrowni do mostu na rzece Wadąg. W ramach zadania zaprojektowano ścieżki rowerowe, w przeważającej większości dwukierunkowe. Wzdłuż całej trasy wykonane zostanie oznakowanie poziome i pionowe wskazujące na przeznaczenie rowerowe ciągu.
Jak dotąd Łynostrada realizowana jest w pobliżu ulicy Artyleryjskiej. Trwają także przygotowania do realizacji odcinka wiodącego przez Las Miejski.
Właśnie podpisano umowę na realizację odcinka od ul. Obrońców Tobruku do Parku Centralnego.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz