Podpisana w lutym br. umowa zakładała budowę ronda, ale też dróg rowerowych, chodników oraz montaż oświetlenia. Ponadto projekt obejmował budowę i przebudowę 646 metrów jezdni. Chodziło o ułatwienie dojazdu do trzech nowych bloków Olsztyńskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego.
Mimo, że umowa (warta prawie 12 mln zł) zakładała zakończenie prac w maju 2025 roku, rondo od środy (18 grudnia) w pełni służy kierowcom (wcześniej obowiązywał tam ruch wahadłowy o czym pisaliśmy w artykule: Rondo u zbiegu ul. Zientary-Malewskiej i Poprzecznej w Olsztynie na finiszu).
- Autobusy linii 115, 116, 124, 125, 131 wracają na stałe trasy. Przywrócone zostaje funkcjonowanie stałych przystanków na ul. Poprzecznej i Cichej. Zawieszone zostają przystanki tymczasowe „Cmentarz Poprzeczna” (na ul. Poprzecznej) oraz „Zientary-Malewskiej” na ul. Zientary-Malewskiej. Nie funkcjonuje również nowy przystanek za rondem w kierunku Zielonej Górki
- informuje Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie.
Przypomnijmy, że przebudowa skrzyżowania u styku osiedli Podleśna i Zielona Górka, było konieczne m.in. ze względów bezpieczeństwa. Według policyjnych statystyk miało tam dochodzić do 40 kolizji i kilku poważnych wypadków rocznie.
Czytaj również:
"Za torami" w Olsztynie budują rondo. Sprawdzamy, na jakim etapie są prace? [ZDJĘCIA, WIDEO]
Komentarze (19)
Dodaj swój komentarz