Budowa obwodnicy Olsztyna realizowana jest z podziałem na dwa etapy. Pierwszy odcinek to 10-kilometrowa trasa Olsztyn Zachód - Olsztyn Południe o klasie GP w ciągu DK 16. Druga część obwodnicy to budowa 14-kilometrowej trasy Olsztyn Południe-Olsztyn Wschód w ciągu drogi krajowej nr 51.
W ostatnim czasie wykonawca pierwszego etapu obwodnicy pracował głównie na obiektach mostowych i przepustach. Roboty ziemne, jakie zostały wykonane w poprzednim miesiącu to: stabilizacja gruntu , stabilizacja warstw nasypów i odhumusowanie. Na obwodzie utrzymania drogowego powstała m.in. konstrukcja ścian, instalacja sanitarna i deszczowa.
Prace na terenie zadania drugiego, którego realizacja rozpoczęła się dopiero w lipcu tego roku, polegały głównie na robotach ziemnych jak zdejmowanie warstwy humusu, czy wykonywanie nasypów. W ramach robót mostowych przygotowano się do montażu przepustu na rzece Strudze i zamontowano słupy energetyczne przy tych obiektach.
Wykonawcy są zgodni - z racji trudnych warunków pogodowych w październiku wszystkie roboty były znacznie utrudnione.
Dodatkowo na budowie drugiego odcinka obwodnicy, w okolicach miejscowości Szczęsne, wykonawca napotkał na potencjalne obiekty archeologiczne. W związku z tym zostały wstrzymane na tym obszarze wszelkie prace ziemne. Archeolog odnalazł tam 26 fragmentów ceramiki naczyniowej prawdopodobnie z okresu wpływów rzymskich. Zgłoszenie odkrycia trafiło do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
To kolejne już znalezisko archeologiczne odnalezione w ramach budowy tej części obwodnicy. Wcześniej na stanowisku Bartąg Kolonia archeolodzy odkryli relikty osady Kultury Kurhanów Zachodniobałtyjskich z okresu wczesnej epoki żelaza, w postaci jam gospodarczych i palenisk oraz dołów posłupowych będących pozostałościami konstrukcji naziemnych.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz