Rozgoryczony Czytelnik napisał w mailu do redakcji: - Czy prezydent miasta robi to celowo, żeby jeszcze bardziej uprzykrzyć życie kierowcom?
Pisaliśmy już o problemach z obsługą interesantów w urzędzie na łamach portalu. Chodziło m.in. o możliwość płatności w urzędzie jedynie kartą. Wielu uważało, że decyzja ta dyskryminowała m.in. osoby starsze, które korzystają jedynie z gotówki. Alternatywą zaproponowaną przez urząd miasta były blankiety do pobrania na miejscu lub online, w celu wypłaty pieniędzy.
Dodatkowo, w związku z ograniczeniem płatności gotówkowej, kasę w wydziale komunikacji zamknięto, a dwa etaty zostały zredukowane.
W czerwcu 2024 roku został również zamknięty punkt obsługi urzędu miasta w Galerii Warmińskiej, co ograniczyło sposoby na "załatwienie" urzędowych spraw mieszkańcom.
***
Czytaj również:
W Wydziale Komunikacji zapłacimy tylko kartą. To udogodnienie czy dyskryminacja?
Ratusz bez punktu w Galerii Warmińskiej. „To duże utrudnienie dla mieszkańców Jarot”
***
Tym razem niezadowolenie mieszkańców dotyczy kolejek, jak i trudności w rejestracji wizyty w wydziale komunikacji. Internetowa opcja rejestracji działa, natomiast system pokazuje brak wolnych miejsc. Kalendarz wizyt dostępny na stronie internetowej bierze pod uwagę 3 tygodnie do przodu, a więc przez najbliższe 21 dni niemożliwym jest zarejestrowanie pojazdu w urzędzie.
- Na stronie bezkolejki.olsztyn.eu w systemie aktywne są daty z 3-tygodniowym wyprzedzeniem, wobec czego daty późniejsze nie są aktywne. Aktywacja kolejnego dnia następuje o godzinie 19:00. Pula numerków rezerwacji terminu wizyty na każdy dzień wynosi: - 20 terminów (m.in. rejestracja pojazdu, wymiana lub wtórnik dowodu rejestracyjnego, zmiana danych, wyrejestrowanie pojazdu) i 36 terminów (np. odbiór dowodu rejestracyjnego, adnotacje (np. hak, gaz, taxi, L), odbiór tablicy rejestracyjnej wtórnik lub dodatkowej) – tłumaczy portalowi Olsztyn.com.pl Patryk Pulikowski, Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Olsztyna.
Warto wspomnieć, że prawnie kierowca ma obowiązek rejestracji pojazdu w ciągu 30 dni. Co zrobić w sytuacji braku możliwości wcześniejszego zarejestrowania wizyty?
W przypadku braku terminów z kolejki internetowej wniosek o rejestrację pojazdu można złożyć na kilka sposobów:
1) Bezpośrednio pobierając numer z dyspensera dostępnego w budynku urzędu,
2) Pozostawiając wniosek w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Olsztyna (wejście od ul. Ratuszowej) lub Kancelarii Wspomagającej, przy ul. Knosały 3, I piętro pok. nr 11,
3) Przesłać pocztą na adres: Wydziału Spraw Obywatelskich Kancelarii Ogólnej (pl. Jana Pawła II 1), Urzędu Miasta Olsztyna lub Kancelarii Wspomagającej (ul. Knosały 3 I piętro pok. nr 11).
Wydział Spraw Obywatelskich przyjmuje interesantów w godzinach: od wtorku do piątku w godz. 07:45-15:15 i w poniedziałki w godz. 08:15-17:45.
Jednym z rozwiązań jest osobiste stawienie się w urzędzie i odczekanie w kolejce. Olsztyński wydział komunikacji jest otwarty w godz. 7:30-15:30 (wtorek – piątek) oraz w poniedziałki w godz. 8-18. W soboty i niedziele urząd jest nieczynny.
- W związku z tym, że nie wszyscy mieszkańcy korzystają z Internetu, każdego dnia można przyjść do wydziału i pobrać numer z bieżącej kolejki. Każdego dnia na rejestrację pojazdów wydawane jest około 60 numerów – mówi rzecznik.
Od 24 lutego bieżącego roku urząd wprowadzi nową opcję usprawnienia odbioru dokumentów. Przy wydziale komunikacji pojawi się "Urzędomat", który ma działać podobnie do paczkomatu. Dzięki temu, odbiór dokumentów będzie możliwy bez czekania w kolejce. Aby je odebrać w ten sposób, wystarczy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu. Po otrzymaniu SMS'a na podany numer telefonu o gotowej dokumentacji, odbiór jest możliwy przez 48h.
"Urzędomat" ma być całodobowy, czynny przez 7 dni w tygodniu.
Póki co możliwy będzie tam odbiór dowodu rejestracyjnego. Następnie, w planach jest rozszerzenie systemu o resztę dokumentów m.in. dowodów osobistych.
Jak możemy się dowiedzieć z mediów społecznościowych urzędu miasta:
- Wiemy, że kolejki w urzędzie to problem, nad którym pracujemy systemowo! "Urzędomat" to dopiero początek zmian. Już wkrótce planowane są kolejne udogodnienia, zwłaszcza przyspieszenie odbioru dowodów osobistych i prawa jazdy.
Ma to usprawnić pracę urzędu. To także odpowiedź na zapotrzebowanie mieszkańców Olsztyna.
Czas pokaże czy olsztynianie będą korzystać z zaproponowanych technologii, a także, czy kolejki w urzędzie będą krótsze.
Komentarze (15)
Dodaj swój komentarz