Dziś jest: 06.02.2025
Imieniny: Bogdana, Doroty, Pawła
Data dodania: 2025-02-03 15:31

Krzysztof Brągiel

Koniec zimy to początek blokady wyjazdu z Olsztyna. Będą "ogromne korki"?

Koniec zimy to początek blokady wyjazdu z Olsztyna. Będą
Trwają przygotowania do zamknięcia DW527 między Olsztynem a północną obwodnicą miasta
Fot. Michał Stopierzyński / Olsztyn.com.pl

Zbliża się termin zamknięcia wyjazdu z Olsztyna w kierunku Warszawy. Kierowcy utrudnień mogą spodziewać się wraz z końcem sezonu zimowego. Łącznik między stolicą regionu a obwodnicą ma zostać zamknięty w związku przebudową drogi do standardu dwupasmówki. Plan prac nie podoba się mieszkańcom gminy Stawiguda, którzy złożyli w tej sprawie petycję do marszałka województwa.

reklama

Liczący ok. 2 km odcinek od granicy miasta (al. Warszawska) do węzła Olsztyn Południe w gminie Stawiguda ma być przyjaźniejszy kierowcom. Poza szerszą jezdnią w planie jest budowa ścieżki rowerowej, chodników oraz budowa wiaduktu nad linią kolejową Działdowo – Olsztyn Główny i przepustu wodnego. Zanim jednak skorzystamy z nowej infrastruktury, trzeba będzie liczyć się z utrudnieniami.

DW527 może być zamknięta nawet przez 2 lata. To skrajny wariant. Jeśli roboty będą przebiegać sprawnie, częściowe udostępnienie przejazdu może nastąpić latem 2026 roku – poinformował na antenie Radia Olsztyn, dyrektor miejscowego Zarządu Dróg Wojewódzkich, Waldemar Królikowski i dodał, że początek utrudnień planowany jest na marzec br.

Docelowo droga ma być zamknięta od wyjazdu z Olsztyna do McDonalda, łącznie ze skrzyżowaniem w kierunku zajazdu „U Leszka”. Objazdy zaplanowane są na drogach wyższego rzędu (niegminnych), a główny zaplanowano przez obwodnicę Olsztyna na wysokości Tomaszkowa w kierunku Kudyp.

Zamknięcie drogi budzi kontrowersje m.in. wśród mieszkańców gminy Stawiguda, na terenie której leży przebudowywany odcinek. Ponad tysiąc osób podpisało już petycję do marszałka Marcina Kuchcińskiego, w której domagają się m.in. „zmiany koncepcji i planu remontu, która umożliwi utrzymanie częściowego przejazdu przez drogę nr 527 podczas przebudowy”.

- Planowane objazdy przez obwodnicę Olsztyna oraz drogi wyższego rzędu są niewystarczające. Spowodują one ogromne korki na ulicy Sielskiej, a także przeciążenie lokalnych dróg, w tym tras Bartąg-Jaroty, które nie są przystosowane do tak dużego natężenia ruchu

argumentują autorzy petycji.

Póki co wykonawca zrealizował wycinkę kolidujących z przebudową drzew i krzewów. Główne roboty mają zacząć się za nieco ponad miesiąc. Dokładna data i szczegóły dotyczące objazdów są jednak cały czas na etapie opracowywania.

Wykonawcą inwestycji jest firma STRABAG. Projekt o całkowitej wartości ponad 124 mln zł, współfinansowany jest z Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021-2027, które pokryją 95 mln zł kosztów. Zakończenie prac przewidziano na sierpień 2027 roku.

Galeria

Komentarze (90)

Dodaj swój komentarz

  • Rudek 2025-02-05 18:18:37 79.191.*.*
    Skoro ktoś nie myśli i będzie kazał mi z Dorotowa/Tomaszkowo jechać na Kortowo przez Dajtki, proponuję skrzyknąć się z mieszkańcami Dorotowa, Tomaszkowo, Majd, Wymoju, Stawigudy, Olsztynka i pobliskich miejscowości. Zablokujmy drogę S51 w Stawigudzie, może wtedy decydenci podejmą inna decyzję.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 2
  • Bogumił 2025-02-04 23:46:01 88.156.*.*
    Jest to główny wjazd do Olsztyna z kierunku Warszawa, ale też Gdańsk. Ruch samochodowy na nie jest bardzo duży. Wskazana jest naprawa nawierzchni przy Kortowie. Wysokie dofinansowanie do przebudowy daje możliwość realizacji tego koniecznego zadania. W przyszłości pewnie powstanie połączenie z Osiedlem Generałów. Tylko ciekawe jak ? Połączenia autobusowe dalekobieżne też przebiegają po niej. Jednak ta droga nie powinna być całkowicie zablokowana na czas przebudowy. Mocno odczują to mieszkańcy między innymi Bartąga i przyległych osiedli.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 21
  • Asd 2025-02-04 23:22:22 2a09:bac3:4f9b:*
    Śmiać mi się chce z niektórych gamoni. Zarząd Dróg Wojewódzkich który odpowiada za tą drogę będzie ją budował z własnego budżetu a barany w komentarzach się pienia żeby ulice w Olsztynie za to porobili, ale nawet nie pomyślą ze drogi mają klasyfikację i odpowiadają za nie inne podmioty, a tym samym różne budżety. I tak od dróg lokalnych, przez drogi powiatowe, wojewódzkie i na końcu krajowe i A/S. Czy Wam sąsiad finansuje remont chałupy ? Olsztyn jest miastem na prawach powiatu i nawet drogi krajowe w jego obrębie są zarządzane i finansowane z budżetu miasta, a nie GDDKiA. Pierdoly w tych komentarzach takie piszecie, nie mając totalnie o tym zielonego pojęcia.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • ryszaed 2025-02-04 18:08:01 2a00:f41:847:*
    Warminsko-mazurskie to bogate województwo. Mamy termy warmińskie, lotnisko w Szymanach, teraz 2 km drogi za 124 mln zł. Wbrew pozorom to chyba ta ostatnia inwestycja jest dla mnie jedna z tych bardziej absurdalnych. Czemu dziennikarze nie drążą po co ona jest realizowana?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
  • Olsztyniak82 2025-02-04 13:08:09 46.112.*.*
    Wystarczyła by wymiana nawierzchni na wylocie i pierwszym odcinku warszawskiej, żeby na dzień dobry ta dziura olsztyn nie witała przyjednych szokiem dla zawieszenia i nerwów. Dodatkowo wystarczyłoby jeszcze kasy na remont wlotówek od szczytna i kilku ulic w centrum. Co z tego że będą dwa pasy na tym wylocie? Mieszkaniec Stawigudy albo Olsztynka dojedzie do galerii 20 sekund wcześniej? Reszta Polski i tak omija olsztyn obwodnicą.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 6
  • Pol 2025-02-04 13:03:44 37.31.*.*
    Ktoś nie przemyślał tego remontu i osób dojeżdżających ta trasa do pracy. Koszty dojazdu znacznie wzrosna. Brawo ...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 4
  • Olsztyniak82 2025-02-04 12:48:20 46.112.*.*
    Ktoś dobrze zarobi ale olsztyn i zupełnie nikt inny tej przebudowy zupełnie nie odczuje. Ten odcinek nigdy się nie korkował. Szczególnie, że obwodnica umożliwiła omijanie tej dziury olsztyna.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 6
  • kolo 2025-02-04 10:53:39 80.55.*.*
    będzie ciężko, ale za to później pojedziemy, jak paniska!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 1
  • Qwe 2025-02-04 10:45:26 2a00:f41:832:*
    2 lata odcinek 2km 🤣🤣🤣
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 1
  • Z ukosa 2025-02-04 10:31:54 37.31.*.*
    Śmieszni są ludzie. Nie było remontów dróg to źle. Są remonty dróg to źle. Nie było socjala w Polsce a był w Anglii - źle. Mamy socjal to też źle. W zimę za zimno a w lato za gorąco.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 4
  • Beauregard 2025-02-04 09:24:51 178.183.*.*
    To się Inpost, Mc Donalds, KFC, BP i Shell ucieszą
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 2
  • yhjry 2025-02-04 08:44:31 95.160.*.*
    Warszawską naprawcie lepiej od Orlenu w stronę centrum bo wjeżdżając do Olsztyna można sobie zęby o kierownice wybić takie są dziury! Wjeżdżasz do miasta i od razu wizytówka miasta (dziury i korki)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 1
  • Nie dla Bonżura 2025-02-04 08:27:58 104.223.*.*
    Szanowna Redakcjo! Proszę o informację gdzie zostaną przeniesione miejsca pracy kobiet pracujących tam przy wjazdach leśnych oraz na parkingu - Ukrainki, Gruzinki ale i Polki! Domagam się interwencji redakcji o miejsca pracy! Remont ten jest jak ruska onuca! Nie można tak! Uprzejmie proszę również o informację czy remont drogi został poświęcony przez arcyksięcia księża i ile otrzymał on pieniędzy!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 25 13
  • Nie dla Bonżura 2025-02-04 08:18:22 104.223.*.*
    Jak można likwidować moje miejsce pracy u Ukrainek? Gdzie my mamy mówić 50 w paszcze kompleto 100??? Halo ja się pytam!? Ja się!? Się ja!!??
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 7
  • Sielawa 2025-02-04 08:15:16 31.0.*.*
    A po co dwupasmowy wiadukt , wolniej jedziesz dalej zajedziesz .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 10
  • Pan DE 2025-02-04 05:57:10 37.31.*.*
    Tak się zastanawiam po co remontować tak krótki odcinek ? Wycinka tyłu drzew jeszcze więcej pieniędzy korki utrudnienia a tak naprawdę nic to nie zmieni Olsztyn nadal będzie wiochą ,wszyscy spotkają się na światłach koło stacji BP .Te kilkadziesiąt procent inwestycji Olsztyn wydał by na remont dróg dziurawych .Polska chory kraj
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 26 15
  • Qoqj 2025-02-03 22:51:36 88.156.*.*
    Moze kompromis w stylu nie zablokujemy drogi ale anektujemy Stawigude do Olsztyna?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 8
  • Myrmeks 2025-02-03 22:45:10 2a01:11cf:4303:*
    Co zrobić.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • qaz 2025-02-03 22:28:47 2a00:f41:84c:*
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć sens te drogi przy tych kosztach? Przecież tam jest całkiem dobra nawierzchnia. Jest to już wjazd do Olsztyna więc droga i prędkość na niej nie musi być przelotowa. Mogliby zrobić łącznik z Kortowa do Wilczyńskiego.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 6
  • Patryk 2025-02-03 22:21:54 5.173.*.*
    W przyszłości i tak trafisz do ościennej gminy ( Dywity ) niszcąc jej infrastrukturę swoją osobą.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 5

www.autoczescionline24.pl