A | A | A
Data dodania: 2011-04-15 12:25
Iwona Starczewska
Kontrolowali busy
Funkcjonariusze z Komendy Wojewódzkiej Policji wraz z inspektorami Transportu Drogowego kontrolowali busy. Na szesnaście kontrolowanych pojazdów, aż w dwunastu ujawniono nieprawidłowości.
reklama
Podczas akcji busy, które zjechały z trasy i oczekiwały na wyjazd na przystankach końcowych, za radiowozami wjeżdżały na zalegalizowaną wagę, gdzie dokonywany był pomiar. Inspektorzy zważyli 16 pojazdów, z czego w 12 przypadkach stwierdzono niezgodności masy własnej. Wpisana do dowodów rejestracyjnych dopuszczalna ilość osób, która może być przewożona tymi busami, została nieprawidłowo oznaczona. W efekcie, aby dokonać niezbędnych korekt, zatrzymano dowody rejestracyjne pojazdów. Największa różnica pomiędzy masą pojazdu wpisaną w dowód rejestracyjny a rzeczywistą, którą ujawniono podczas działań, to 1000 kg. W każdym z ujawnionych wczoraj wypadków, Inspektorat Transportu Drogowego będzie powiadamiał organy ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Funkcjonariusze sprawdzali także stan trzeźwości oraz w jakim stanie technicznym są busy, które codziennie dowożą tysiące mieszkańców do pracy. Zatrzymano kolejne trzy dowody rejestracyjne za zły stan techniczny busów. Kwestia przewozu pasażerów w ilości zgodnej z warunkami i parametrami technicznymi pojazdu, ma kluczowe znaczenie zarówno dla bezpieczeństwa przewożonych osób, jak i innych uczestników ruchu.
Jak powiedział Kazimierz Królczyk z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów WORD w Olsztynie "Takie nieprawidłowości są niedopuszczalne. Przerabianie busów w istotny sposób wpływa na bezpieczeństwo później przewożonych nim osób, jak i innych uczestników ruchu. Warto zwrócić uwagę, jak zwiększona masa pojazdu wpływa na skuteczność układu hamulcowego. Oczywistym jest, że droga hamowania wydłuża się. Istotna jest także kwestia rozłożenia środka ciężkości w busie. W tych przerobionych może nawet dojść do tego, że tor jazdy pojazdu będzie zupełnie inny, niż by chciał kierowca. Po przerobieniu
busów na te do przewożenia większej niż dwie liczby osób, ciężko mówić o dostosowaniu do tego klimatyzacji, czy ogrzewania. Kolejna zmiana w konstrukcji - montaż okien, obniża trwałość karoserii".
Źródło: KWP Olsztyn/własne
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz