Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2020-03-17 16:03

Monika Smolik

Koronawirus. Czy olsztyńskie call center są bezpieczne?

Koronawirus. Czy olsztyńskie call center są bezpieczne?
Transcom w Olsztynie
Fot. Google Street View

Z każdym dniem przybywa chorych na Covid-19. Koronawirusa obawiają się także pracownicy call center w Olsztynie, w których pracuje kilkaset osób. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie zabezpieczenia zastosowano w największym z nich.

reklama

Napisała do nas zaniepokojona czytelniczka, która obawia się o bezpieczeństwo osób pracujących w olsztyńskich call center, zwłaszcza w największym z nich - Transcomie.

- Tam jest ponad 100 osób, a robi się coraz groźniej. Zanim się tam dotrze, trzeba się spotkać z ludzmi z autobusów i to dodatkowe ryzyko – napisała nam czytelniczka, która chce zachować anonimowość.

Postanowiliśmy zapytać, jakie zabezpieczenia zastosowano w korporacji, aby pracownicy nie byli narażeni na rozprzestrzenianie się wirusa. Przypomnijmy, że zgodnie z zaleceniami rządu, należy zachować około 1,5 metra odległości pomiędzy osobami, które mają objawy przeziębienia lub grypy.

Przedstawiciel Transcomu zapewnił, że już w lutym zostały podjęte odpowiednie działania oraz zastosowano niezbędne środki ostrożności.

- Wśród środków zapobiegawczych znalazła się przede wszystkim edukacja naszych pracowników,  natychmiastowa izolacja osób podejrzanych o ekspozycję na ewentualne zakażenie COVID-19 poprzez kierowanie ich do domu, oraz zaostrzenie procedur sanitarnych w naszych zakładach, w tym dezynfekcja stanowisk pracy i zwiększenie częstotliwości czyszczenia biur. Obecnie pracujemy nad implementacją "social distancing" (dystans społeczny – przyp. red.)w miejscach pracy poprzez weryfikację możliwości zmiany sposobu wykonywania pracy na pracę zdalną (w miarę możliwości), zawieszenie spotkań z zewnętrznymi dostawcami lub odbywanie ich w formule "zdalnej", oraz anulowanie podróży lokalnych i zagranicznych – wyjaśnił nam Grzegorz Baran, menadżer obsługi klienta w firmie Transcom.

Dowiedzieliśmy się również, że podobne kroki podjęła firma Orange, która ma siedzibę call center na Jarotach.

W naszym regionie jest już 7 przypadków Covid-19. Wszyscy chorzy są w dobrym stanie i przebywają na oddziale zakaźnym w Ostródzie.

Komentarze (9)

Dodaj swój komentarz

  • Ana 2020-03-18 23:02:46 81.190.*.*
    Transcom to koszmar, tyle ludzi na jednej sali i każdy ramie w ramie obok siebie, sluchawki połamane, brudne aż strach to nałożyć bo niewiadomo nawet kto wcześniej korzystał. Mam bardzo złe zdanie o tej firmie przez niemiłe doświadczenia tam i do tego wiecznie umowa zlecenie 🙄
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • XD 2020-03-18 12:57:46 37.47.*.*
    Czysto teoretyczne gadanie ze niby szkolenia, wysłane kilka maili jak myć raczki a prawda zupełnie inna. Wszystkie callcenter organizują prace zdalna tylko nie transcom
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • MISZA 2020-03-18 08:05:26 213.73.*.*
    Ciekawe czy w Transcomie wdrożyli tak nowatorskie rozwiązanie jak stosowanie umów o pracę, czy jednak opierają się na umowach zlecenia i albo narażają część de facto pracowników na zakażenie, czy jednak nie muszą przyjeżdżać do firmy i nie mają z czego żyć.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 0
  • Qwerty 2020-03-17 23:11:01 37.30.*.*
    edukacja pracowników czyli kilka maili... żeby myć ręce... jak myć ręce... ile myć ręce A całe Orange już dawno pracuje w domu
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • Amelia 2020-03-17 19:53:29 37.248.*.*
    W transcomie pracownicy gnieżdżą się w salach, między pracownikami jest z 50cm przerwy, w dodatku chodzi klimatyzacja (nieczyszczona), która nasila rozwój wirusów. Nie wiem jak to ma pomóc w ochronie pracowników przed zachorowaniem.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 0
  • sssddddaaaa 2020-03-17 16:34:48 77.111.*.*
    tam jest niezdrowo i bez wirusów...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 0

www.autoczescionline24.pl