Dziś jest: 23.09.2024
Imieniny: Bogusława, Linusa, Tekli
Data dodania: 2005-03-16 00:00

magda_515167

Marszałek promuje EFS

Celebrity, czyli wykorzystanie znanych osób do wzmocnienia wizerunku produktu lub przekazu w reklamach jest często stosowanym narzędziem marketingowym. Po raz pierwszy do reklamy społecznej zostało wykorzystane nazwisko i głos marszałka województwa

reklama
- Czuję się trochę jak Shrek reklamujący picie mleka, ale uległem namowom moich współpracowników � żartuje Andrzej Ryński, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. � Ta sprawa jest bardzo ważna, a mój udział w reklamówkach jej nie zaszkodzi. Od dziś do końca marca, 10 sekundowe klipy reklamujące Europejski Fundusz Społeczny pojawiać się będą na antenie TVP Olsztyn oraz w sieci telewizji kablowej TeleTop. Kampania wsparta zostanie ogłoszeniami, które trafią do lokalnej prasy. - Kampania Pij mleko, będziesz wielki�, w której wzięło udział 200 gwiazd showbiznesu trwa już kilka lat � mówi Marek Skała, dyrektor Instytutu Szkoleń Megalit, zajmującego się m.in. kreowaniem marek. - Kampania okazała się skuteczna i zmieniła wizerunek mleka jako napoju odżywczego. Polski odpowiednik tej akcji sygnują m.in. Kayah, Bogusław Linda oraz Krzysztof Hołowczyc. Argumentem trafiającym do Amerykanów jest zdrowie, natomiast Polaków przekonuje wizja sukcesu. Ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego pochodzi 75 proc. pieniędzy, które wydatkowane są na projekty realizowane w regionie w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w działaniach: Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie�, Reorientacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa� oraz Reorientacja zawodowa osób zagrożonych procesami restrukturyzacyjnymi�. W ramach realizacji ZPORR w latach 2004-2006 na te działania z EFS przeznaczone są 42 mln zł. - Dodatkowo w dwóch działaniach w ramach EFS: Perspektywy dla młodzieży� i Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia� mamy w tym roku do wykorzystania prawie 30 mln zł � dodaje marszałek Ryński. - To duże pieniądze, adresowane do bardzo konkretnych i bardzo potrzebujących wsparcia odbiorców, dlatego chcemy, aby zostały jak najlepiej zagospodarowane � to nasz, samorządu województwa obowiązek. Stąd pomysł tej akcji. Rozpoczęta dziś kampania w mass mediach jest ostatnim elementem prowadzonych od ubiegłego roku działań promocyjno-informacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego na Warmii i Mazurach. Objęły one różnego rodzaju przedsięwzięcia: sesje szkoleniowe dla potencjalnych beneficjentów, druk i dystrybucję ulotek oraz plakatów informacyjnych, przygotowanie programów telewizyjnych, udział w imprezach plenerowych, organizację Dni Otwartych oraz prowadzenie strony internetowej poświęconej EFS.Właśnie uruchomiona przez Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie w kwietniu ubiegłego roku strona internetowa (http://www.up.gov.pl/efs) jest obecnie najważniejszym źródłem informacji dotyczącej funduszu. W ubiegłym roku odwiedziło ją 102 593 osób. Dlatego też adres internetowy stał się najistotniejszym elementem przekazu reklamowego. - Możliwości internetu sprawiają, że strona www jest praktycznie najważniejszym źródłem informacji. Dlatego też, nie tylko w kampaniach społecznych, to właśnie adres strony jest bardzo istotnym elementem komunikatu. Jest to rozwiązanie z jednej strony efektywne z drugiej tanie, bo reklama nie musi być długa i łatwiej ją zapamiętać. Takie rozwiązanie często stosujemy w swoich działaniach � mówi Sebastian Chachołek, dyrektor firmy PRC Communications, która m.in. współpracowała z Fundacją Izabeli i Adama Małyszów przy pozyskiwaniu funduszy na stypendia sportowe dla uzdolnionej młodzieży. Wszystkie wydatki poniesione na prowadzone od 1 marca 2004 roku na Warmii i Mazurach działania promocyjne uzgodnione zostały z Departamentem Wdrażania EFS-u w Ministerstwie Gospodarki i Pracy, które jest instytucją wdrażającą fundusz w Polsce. Ministerstwo pokrywa też koszty związane z tymi działaniami � w przypadku regionu jest łącznie to kwota 70 tys. zł. Prowadzenie działań promocyjnych EFS-u jest narzucone rozporządzeniem Komisji Europejskiej, które nakłada obowiązek promowania projektów i informowania o nich otoczenia, korzystając z formuły: Pomoc w rozwoju zatrudnienia poprzez promowanie możliwości zatrudniania, ducha przedsiębiorczości, równych szans oraz inwestowania w zasoby ludzkie�. * * * Europejski Fundusz Społeczny (ang. European Social Fund) jest najstarszym funduszem strukturalnym Unii Europejskiej. Po raz pierwszy zastosowano go w 1960 roku. Dzisiaj jest najważniejszym instrumentem finansowym polityki społecznej UE, który wspiera różnorodne programy i projekty związane z socjalnym aspektem integracji. W Polsce Europejski Fundusz Społeczny (EFS) zaczął obowiązywać 1 maju 2004 roku. Każde przedsięwzięcie finansowane ze środków tego funduszu ma służyć poprawie możliwości znalezienia i utrzymania pracy, rozwojowi przedsiębiorczości, tworzeniu i upowszechnianiu nowych form pracy i zarządzania, a także wyrównywaniu szans w dostępie do rynku pracy. Ich adresatami są różne grupy społeczne: bezrobotni (w tym osoby długotrwale bezrobotne), kobiety, młodzież oraz absolwenci szkół, osoby niepełnosprawne, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, pracownicy zagrożeni utratą pracy i przedsiębiorcy. Mogą oni liczyć na wsparcie w różnych formach: od szkoleń i wsparcia doradców zawodowych, po dofinansowanie zakupu sprzętu komputerowego dla szkół. Więcej informacji między innymi na stronie: http://www.up.gov.pl/efs. Z poważaniem Gabinet Marszałka

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl