Drugi przetarg cieszył się większym zainteresowaniem niż pierwsze podejście. Do ratusza wpłynęło siedem ofert i wszyscy zmieścili się w wyznaczonym budżecie. To oznacza, że miasto będzie mogło nawet nieco zaoszczędzić. Najkorzystniejszą ofertę złożyła krakowska firma ZUE – 382,25 mln zł, czyli mniej niż zakłada budżet. Na realizację inwestycji przeznaczono kwotę w wysokości 479,7 mln zł.
- Ta oferta jest zarówno atrakcyjna finansowo, jak i wykonawca ma ogromne doświadczenie w tego typu pracach - mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Zależy nam właśnie na takim wykonawcy i mamy nadzieję, że ostatecznie właśnie z tą firmą będziemy mogli podpisać umowę. Kiedy to się stanie? Na to wpływ mają ewentualne odwołania pozostałych sześciu oferentów, jak i tradycyjna kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Prace obejmują budowę infrastruktury tramwajowej. Tory będą prowadzić z osiedla Pieczewo ulicami Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Łącznie byłoby to około 6 km dwutorowej linii. Pozwoli to uruchomić dwie kolejne linie tramwajowe.
Projekt obejmuje również budowę 13 nowych przystanków. Trasa rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, gdzie zlokalizowany zostanie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Dalej tory poprowadzone będą ulicami Krasickiego oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki z istniejącym już układem torowym.
Prace mają trwać 26 miesięcy (791 dni).
Komentarze (39)
Dodaj swój komentarz