Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie systemu Platforma Zamówień Publicznych dla ratusza i jednostek gminy Olsztyn. Dzięki takiej platformie przetargi będą dostępne w formie elektronicznej od momentu planowania zamówienia po złożenie ofert i wybranie najkorzystniejszej oferty.
- Platforma pozwoli na wprowadzenie jednolitego systemu zarządzania zamówieniami publicznymi w Urzędzie Miasta Olsztyna i jednostkach podległych oraz umożliwi przygotowanie się do ustawowego obowiązku elektronicznego przeprowadzania postępowań zgodnie z ustawą PZP od roku 2018. Będzie wdrożona w około 100 jednostkach gminy - informuje Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta Olsztyna.
Platforma ułatwi składanie ofert potencjalnym wykonawcom, ale również pracę urzędnikom poprzez łatwy dostęp do zbioru przetargów i ich historii.
- Poprzez system wykonawcy będą mogli złożyć ofertę w postępowaniu bez konieczności dostarczania dokumentów w formie papierowej. Zwiększy się również dostępność usługi: ofertę będzie można złożyć o każdej porze, a nie tylko w godzinach pracy Urzędu, jak to jest w tej chwili. System będzie również udostępniał funkcjonalność newslettera, poprzez którą wykonawcy będą mogli dostawać powiadomienia o interesujących ich postępowaniach - dodaje Pulikowski.
Po zakończonej procedurze wybierania wykonawcy moderator postępowania będzie miał możliwość oznaczenia informacji, że została podpisana umowa. Jednym z modułów Platformy Zamówień Publicznych będzie rejestr umów i zobowiązań Gminy Olsztyn zawierający informacje o wydatkach Urzędu Miasta i jednostek gminy. Rejestr będzie tworzony i aktualizowany w sposób automatyczny.
System będzie umożliwiać elektroniczne złożenie wniosku o wgląd do wskazanej oferty. Jeśli wniosek złoży osoba niebędąca uczestnikiem postępowania, system będzie umożliwiać złożenie wniosku w trybie dostępu do informacji publicznej.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz