Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2021-09-17 08:40

Cezary Kapłon

Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!Most kolejowy przy dworcu Olsztyn Zachodni został naprawiony, ale co z elewacją? [ZDJĘCIA]

Most kolejowy przy dworcu Olsztyn Zachodni został naprawiony, ale co z elewacją? [ZDJĘCIA]
Elewacja zabytkowego mostu nad Łyną wymaga remontu
Fot. Czytelnik Olsztyn.com.pl

Niedawno podwykonawca prowadził przecież prace na moście, jednak jego elewacja nadal pozostawia wiele do życzenia. Chodzi m.in. o ubytki cegieł.

reklama
Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!

W artykule pt. „Most kolejowy nad Łyną do remontu” napisaliśmy, że most kolejowy nad Łyną w okolicy dworca Olsztyna Zachodni wymagał remontu.

– Z powodu prac gwarancyjnych na południowym moście kolejowym nad rzeką Łyną do końca lipca peron nr 1 na przystanku Olsztyn Śródmieście oraz peron nr 1 na przystanku Olsztyn Zachodni będą niedostępne dla podróżnych – przyznał Martyn Janduła, rzecznik prasowy PKP PLK.

Prace się zakończyły, ale na jednej z facebookowych grup internauta zamieścił zdjęcia mostu po przebudowie. Zostały one skomentowane przez członków grupy. Fotografie przedstawiają most południowy, którego elewacja pozostawia wiele do życzenia – cegły tworzące łuk są wielokolorowe, nie naprawiono także części ubytków. A obiekt to przecież zabytek.

Zwróciliśmy się w tej sprawie do PKP PLK SA oraz wojewódzkiego konserwatora zabytków. Odpowiedzieli nam kolejarze wyjaśniając, że wykonawca, w ramach gwarancji, poprawiał izolację konstrukcji obiektu.

– Konieczne było zdemontowanie nawierzchni torowej oraz sprawdzenie i wykonanie pełnej izolacji poziomej i pionowej. Roboty gwarancyjne przeprowadzono w lipcu pod torem linii nr 216 prowadzącym do Działdowa (po wschodniej części mostu). Zaś w sierpniu i na początku września prowadzone były na linii 353 prowadzącej do Iławy (część północna mostu) – przyznał w rozmowie z nami Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK SA.

Dodał, że obiekt do wiosny będzie pod obserwacją służb PLK, aby sprawdzić czy naprawy gwarancyjne zapewniły właściwe odprowadzenie wody z mostu.

Co dalej?

– Kolejnym etapem będzie naprawa elewacji obiektu, która jest planowana w 2022 r. Koszt robót ponosi wykonawca. Roboty na moście prowadzone są w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków – wyjaśnił Janduła.

Komentarze (9)

Dodaj swój komentarz

  • HGWXIX 2021-09-17 17:35:02 178.42.*.*
    Wielki mi halo. Co ważniejsze? Bezpieczeństwo kolejowe czy kawałki cegły?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 5
  • Arbuzowicz 2021-09-17 13:27:26 31.60.*.*
    Zapomnieli zalać betonem
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
  • Młoda 2021-09-17 13:17:50 5.184.*.*
    Gdzie są rzetelne firmy, które wybudują lub wyremontują ,,dobrze i na wieki". Podobno ok. 2005 roku do jednostki wojskowej na ulicy warszawskiej w Olsztynie przyszło pismo z Niemiec. Właściciel firmy, która wybudowała tę jednostkę ok. 1905 roku poinformował, że skończyła się właśnie 100 letnia gwarancja na ten obiekt. Zapytał czy czegoś nie trzeba poprawiać! W jak dobrym stanie są nadal te budynki wszyscy widzimy. Wiadukt też wybudowała firma niemiecka ale remontowały ją polskie firmy. Efekt widoczny.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 3

www.autoczescionline24.pl