W artykule pt. „Most kolejowy nad Łyną do remontu” napisaliśmy, że most kolejowy nad Łyną w okolicy dworca Olsztyna Zachodni wymagał remontu.
– Z powodu prac gwarancyjnych na południowym moście kolejowym nad rzeką Łyną do końca lipca peron nr 1 na przystanku Olsztyn Śródmieście oraz peron nr 1 na przystanku Olsztyn Zachodni będą niedostępne dla podróżnych – przyznał Martyn Janduła, rzecznik prasowy PKP PLK.
Prace się zakończyły, ale na jednej z facebookowych grup internauta zamieścił zdjęcia mostu po przebudowie. Zostały one skomentowane przez członków grupy. Fotografie przedstawiają most południowy, którego elewacja pozostawia wiele do życzenia – cegły tworzące łuk są wielokolorowe, nie naprawiono także części ubytków. A obiekt to przecież zabytek.
Zwróciliśmy się w tej sprawie do PKP PLK SA oraz wojewódzkiego konserwatora zabytków. Odpowiedzieli nam kolejarze wyjaśniając, że wykonawca, w ramach gwarancji, poprawiał izolację konstrukcji obiektu.
– Konieczne było zdemontowanie nawierzchni torowej oraz sprawdzenie i wykonanie pełnej izolacji poziomej i pionowej. Roboty gwarancyjne przeprowadzono w lipcu pod torem linii nr 216 prowadzącym do Działdowa (po wschodniej części mostu). Zaś w sierpniu i na początku września prowadzone były na linii 353 prowadzącej do Iławy (część północna mostu) – przyznał w rozmowie z nami Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK SA.
Dodał, że obiekt do wiosny będzie pod obserwacją służb PLK, aby sprawdzić czy naprawy gwarancyjne zapewniły właściwe odprowadzenie wody z mostu.
Co dalej?
– Kolejnym etapem będzie naprawa elewacji obiektu, która jest planowana w 2022 r. Koszt robót ponosi wykonawca. Roboty na moście prowadzone są w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków – wyjaśnił Janduła.
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz