Na stacji Olsztyn Główny układane są nowe tory. Układ torowy na wschodniej stronie stacji ma usprawnić obsługę pociągów towarowych. Będzie możliwość przejazdu cięższych oraz dłuższych składów. Zdemontowano w obrębie stacji ponad 20 km torów i sieci trakcyjnej oraz 75 rozjazdów.
Po zachodniej stronie stacji, między Olsztynem Głównym a przystankiem Olsztyn Śródmieście, przygotowywany jest teren do montażu torów i rozjazdów. Montowane są bramki podtrzymujące sieć trakcyjną. Ma być lepsza możliwość prowadzenia ruchu pociągów, poprawi się też obsługa nowego przystanku.
Postępuje budowa nowego peronu. Ułożono już ścianki konstrukcji. Wykonawca układa elementy nawierzchni. Jednocześnie demontowane i zabezpieczane są filary stalowej konstrukcji starej wiaty.
Budowane jest także przejście podziemne od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej, które umożliwi dodatkowy dostęp na perony. Wykonawca prowadzi prace pomiędzy skarpą a peronem. Przejście o długości 140 metrów będzie szersze oraz wyższe. Mieszkańcy osiedla Zatorze mają zyskać wygodne dojście, dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się.
Na budowie pracownicy wykorzystują kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn – w tym dźwigi, koparki, pociągi sieciowe oraz palownice.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych ma zapewnić podróżnym komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome.
Komentarze (18)
Dodaj swój komentarz