Droga ekspresowa na trasie Ornowo-Wirwajdy ma mieć około 5 km długości. Będzie wykonywana w systemie „Projektuj i buduj”, a to oznacza, że wykonawca ma możliwość optymalizacji rozwiązań przewidzianych w projekcie budowlanym i wykonawczym.
- W ramach zadania przewidziana jest budowa dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy. Ponadto przebudowane zostaną drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt – informuje Karol Głębocki, specjalista ds. komunikacji GDDKiA w Olsztynie.
Droga S5 będzie stanowiła element sieci północnych dróg ekspresowych. Inwestycja jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która ma zostać częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz–Ostróda i połączy się z ciągiem dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód-zachód. Składają się na nią: S10 Szczecin-Piła-Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz-Grudziądz-Ostróda, S7 Ostróda-Olsztynek, S51 Olsztynek-Olsztyn, S16 Olsztyn–Ełk oraz S61 Ełk-Budzisko.
Fot. GDDKiA Olsztyn
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz