Przypomnijmy, temat budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Olsztynie pojawił się w 2012 roku, kiedy to olsztyński dworzec PKS przejęła prywatna firma Retail Provider. Właściciel PKS-u informował wtedy, że na ZCK składać się ma nie tylko nowy dworzec PKS i galeria handlowa, ale również przejście podziemne z dworca na Zatorze oraz mieszkania komunalne. W ramach ZCK, przy udziale PKP, miałby zostać zmodernizowany również dworzec kolejowy.
Pomimo tego, że od pierwszych informacji na temat planowanej przebudowy dworca i jego otoczenia minęły już cztery lata – nadzieja na realizacje inwestycji wciąż jest, co potwierdza prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
- Spotkałem się z panem Rafałem Trusiewiczem z firmy Retail Provider, który potwierdził, że firma nie zmienia planów i przygotowuje projekt dworca PKS – poinformował prezydent Olsztyna.
Jest również nadzieja na nowy dworzec kolejowy. Zgodnie z doniesieniami PKP S.A. w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia za około 160 mln złotych spółka planuje realizację 10 inwestycji dworcowych – w tym Dworca Głównego w Olsztynie. PKP jest obecnie na etapie przygotowywania dokumentacji przedprojektowej dla tej inwestycji. Dworce z dotacją unijną miałyby powstać do 2023 roku.
Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz nie ukrywa, że wciąż do realizacji przebudowy zarówno dworca PKS jak i PKP brakuje... rozmowy.
- Co jeszcze potrzeba do „dworcowego” sukcesu? Z pewnością partnerskiej rozmowy pomiędzy PKP, właścicielem PKS oraz miastem, o którą od miesięcy apeluję. Jej finałem powinny być ostateczne uzgodnienia pomiędzy stronami. Proszę o ich wspólne spotkanie, bo „kwartał dworcowy” musi być realizowany w jednym czasie i w oparciu o jeden uzgodniony z nami plan zagospodarowania. Nowy bądź zmodernizowany dworzec, to sprawa pilna i bardzo ważna, wiążąca się również z przebudową ulicy Partyzantów i placu Konstytucji 3 Maja – komentuje prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz