- Ekologiczny i sprawny transport zbiorowy to kierunek, od którego nie ma odwrotu - mówił w czerwcu br. prezydent Olsztyna, Robert Szewczyk.
Od tamtego czasu miasto zdążyło rozstrzygnąć przetarg na dostawę sześciu tramwajów i złożyć zamówienie na przebudowę pętli autobusowych, tak aby spełniały wymagania ekotransportu.
Teraz przyszedł czas na kolejny krok. Właśnie opublikowano ogłoszenie dotyczące przetargu na 20 autobusów elektrycznych oraz 10 sztuk ładowarek przewodowych, dwustanowiskowych i 2 ładowarek mobilnych. To zamówienie podstawowe. W opcji przewiduje się drugie tyle autobusów i ładowarek. Wartość całego zamówienia ustalono na 139 980 000 zł.
Miasto oczekuje wyprodukowania, dostarczenia, przeniesienia na gminę prawa własności oraz objęcia serwisem gwarancyjnym. W szczegółach zamówienia czytamy, że połowę autobusów stanowić mają modele standardowe (MAXI) dostosowane do przewozu jednorazowo co najmniej 70 pasażerów. Druga część to przegubowce (MEGA), które jednorazowo powinny pomieścić co najmniej 105 pasażerów.
Jeśli chodzi o ładowarki mają zostać podłączone przez wykonawcę na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Sikorskiego 27A.
Zamówienie podstawowe zwycięzca przetargu zobowiązany będzie zrealizować w terminie do 20 miesięcy od dnia podpisania umowy. Termin składania ofert mija 17 grudnia.
Latem br. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne miało na testach elektrycznego Solaris Urbino 12. Pojazd sprawdzany był na trasach, na których w przyszłości miałyby kursować autobusy elektryczne. Chodziło m.in. o linie nr 109, 111, czy 128.
Przypomnijmy, że Olsztyn jest pierwszym miastem powyżej 100 tys. mieszkańców, które podpisało umowę z naboru niekonkurencyjnego w programie Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Najważniejsze elementy projektu to poprawa jakości transportu zbiorowego, lepsze zagospodarowanie przestrzeni publicznej i dbałość o środowisko.
Komentarze (14)
Dodaj swój komentarz