A | A | A
Data dodania: 2010-01-07 09:22
Iwona Starczewska
Nie masz pracy? Zatrudnij się sam!
Masz pomysł, wyjątkowe zdolności, których nie da się zrealizować w czyjejś firmie? A może po prostu nie możesz dostać etatu? Nie martw się! Załóż własną firmę i pracuj dla siebie - to nie takie trudne.
reklama
Aby założyć własną firmę, na wstępie musisz wybrać dziedzinę, w której chcesz się realizować. Najlepiej jest robić coś co potrafimy najlepiej lub coś co sprawia nam przyjemność. Wybór jest łatwy dla tych, którzy są specjalistami w jakiejś dziedzinie lub ich hobby jest dobrą podstawą do rozkręcenia biznesu. Warto też rozejrzeć się na rynku, na co jest zapotrzebowanie, a co kompletnie się nie opłaca. Równie ważne jest monitorowanie działań ewentualnej konkurencji.
Kiedy przychodzi czas na załatwiane formalności większość ludzi, mimo świetnych pomysłów, rezygnuje z założenia własnego biznesu.
Formalności rzeczywiście jest sporo, ale z reguły są to sprawy bardzo proste do załatwienia - wystarczy trochę chęci .
Swoją przygodę z założeniem firmy rozpoczynamy krótką wycieczką do Urzędu Miasta lub Gminy. Należy złożyć tam wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że na starcie we wniosku możemy wpisać trzy rodzaje działalności. Dzięki „Polskiej Klasyfikacji Działalności”, którą znajdziemy w każdym urzędzie miasta, gminy, możemy precyzyjnie to określić. Aby wypełnić wniosek potrzebne nam będą następujące dane:
- nazwa firmy
- dowód osobisty z PESEL-em
- oznaczenie miejsca zamieszkania przedsiębiorcy
- określenie podmiotu wykonywanej działalności
- określenie daty, dnia od którego zamierzamy pracować
Kolejne miejsce do jakiego musimy się udać to Urząd Statystyczny. Tam staramy się o uzyskanie wpisu do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej i otrzymanie numeru, którym będziemy się posługiwać prowadząc działalność gospodarczą. Po załatwieniu tych formalności kierujemy się do Urzędu Skarbowego gdzie wyrabiamy sobie Numer Identyfikacji Podatkowej. Następnie musimy zdecydować w jakiej formie chcemy płacić podatek dochodowy. Po wizycie w Urzędzie Skarbowym należy zlecić wykonanie pieczątki firmowej, która jest niezbędnym elementem w załatwianiu kolejnych formalności. Naszym obowiązkiem jest też założenie firmowego rachunku bankowego. Tu potrzebujemy jedynie dowodu osobistego, zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, REGON-u. Najpóźniej 7 dnia od rozpoczęcia działalności gospodarczej musimy ją zgłosić do ZUS-u. Tam wypełniamy formularz ZFA (zgłoszenie płatnika składek – osoby fizycznej).
Jeśli po przeczytaniu tego artykułu czujesz, że własny biznes to coś dla Ciebie - nie zwlekaj, załóż własną firmę. Bądź przedsiębiorczy!!
Źródło: Własne
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz