O wykluczeniu zwycięskiej firmy informowaliśmy w artykule pt. „Przetarg na olsztyńskie tramwaje pod znakiem zapytania. Zwycięska firma wykluczona!”. Odwołanie do KIO złożyło konsorcjum, którego liderem jest Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. W jego efekcie konieczne było unieważnienie rozstrzygnięcia przetargu i wykluczenie jego zwycięzcy, krakowskiej spółki ZUE.
– W związku z tym komisja przetargowa musi ponownie zbadać, czy kolejna firma, wstępnie uznana za najkorzystniejszą, spełnia warunki udziału w postępowaniu. Już poprosiliśmy o dostarczenie dokumentów potwierdzających, że potencjalny wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jest na to dziesięć dni – powiedział prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz.
To właśnie konsorcjum, na którego czele stoi spółka Polimex Infrastruktura, była drugą najlepszą ofertą na budowę nowej linii tramwajowej. Oferent zaproponował 403 mln zł i jeżeli nikt nie zgłosi sprzeciwu, to to konsorcjum zostanie wybrane wykonawcą.
Budowa infrastruktury tramwajowej przewiduje m.in. powstanie 13 nowych przystanków. Trasa rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, gdzie zlokalizowany zostanie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Dalej tory poprowadzone będą ulicami Krasickiego oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki z istniejącym już układem torowym.
Prace mają potrwać 26 miesięcy (791 dni).
Komentarze (8)
Dodaj swój komentarz