Olsztyński Oddział GDDKiA zdecydował, aby w 2009 roku przeprowadzić analizę nowych, wcześniej nierozpatrywanych możliwości oraz wykonać korektę wariantów ubiegłorocznych. Wybór odpowiedniego przebiegu drogi krajowej nr 16 na odcinku Sorkwity - Mrągowo – Orzysz - Ełk, prowadzony był ostatecznie spośród 41 projektów.
Ze wszystkich wariantów wybrano 7, dla których wykonano inwentaryzację przyrodniczą, której celem było wykazanie ewentualnych zagrożeń, jakie może spowodować budowa drogi w rejonie objętym ochroną.
W dalszych etapach oceny oddziaływania budowy drogi na środowisko, powinno się analizować przebieg, który w jak najmniejszym stopniu ingeruje w przyrodę.
W przypadku starannego doboru korytarza drogi oraz zaprojektowania szeregu zabezpieczeń (w tym przejść dla zwierząt zapewniających utrzymanie korytarzy migracyjnych) możliwe jest zminimalizowanie negatywnych skutków tej inwestycji na środowisko przyrodnicze.
Po konsultacjach z ekologami okaże się, który z wariantów jest ''mniejszym złem''.
A | A | A
Data dodania: 2010-02-16 12:32
Iwona Starczewska
O szesnastce z ekologami
Jutro w olsztyńskim oddziale GDDKiA odbędzie się spotkanie z organizacjami ekologicznymi, poświęcone omówieniu wyników inwentaryzacji przyrodniczej, wykonanej dla przebudowy drogi krajowej nr 16 na odcinku Sorkwity - Orzysz - Ełk. Jej wyniki będą stanowiły podstawę dalszych prac nad przygotowaniem przebudowy drogi.
reklama
Źródło: GDDKiA Olsztyn/ Własne
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz