Na podstawie wyników analizy wielokryterialnej jako najkorzystniejszy wskazano wariant brązowy o długości ok. 33 km. Jak podkreślają drogowcy, przy wyborze uwzględniono kryteria techniczne, ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
W dokumentacji projektowej w początkowych analizach przewidziano trzy warianty inwestycyjne: czerwony, niebieski, zielony - w podziale na pięć odcinków. Na każdym z odcinków uszeregowano warianty od najbardziej do najmniej korzystnego. W wyniku analizy powstał nowy wariant - brązowy - stanowiący połączenie najkorzystniejszych opcji na poszczególnych odcinkach
Przebieg wariantu brązowego prezentuje się następująco:
1. Klewki - Trękusek (wg wariantu niebieskiego),
2. Trękusek - Tylkowo (wg wariantu czerwonego),
3. Tylkowo - Leleszki (wg wariantu zielonego),
4. Leleszki - Jęcznik (wg wariantu niebieskiego),
5. Jęcznik - Szczytno (wg wariantu czerwonego).
Rozbudowa drogi krajowej nr 53, oprócz dostosowania jej parametrów do klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), będzie miała na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 t/oś. W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch z przyległych nieruchomości.
Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów, nastąpi poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego. W tym celu powstaną chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Kolejnym etapem przygotowania inwestycji będzie uzyskanie dla preferowanego wariantu decyzji środowiskowej. Szczegółowy projekt techniczny planowany jest do wykonania w latach 2027-2028, a budowa w latach 2029-2031.
Komentarze (11)
Dodaj swój komentarz