Drogowe eldorado w Olsztynie trwa. O ile wszyscy rozumieją, że przebudowy dróg są konieczne i wiąże się z nimi zawsze sporo utrudnień w ruchu, o tyle niewiele osób jest w stanie zrozumieć dlaczego olsztynianom funduje się drogowy koszmar, związany z rozpoczęciem kilku inwestycji - gigantów jednocześnie.
Przypomnijmy, trwa przebudowa ulicy Bałtyckiej, gdzie koszmar kierowców trwa do świateł na skrzyżowaniu Bałtyckiej z Jeziorną. Tam, kiedy kierowcy jadący w kierunku ronda mają zielone – zmotoryzowani jadący w drugim kierunku mają czerwone. Ten niejasny dla zmotoryzowanych fakt powoduje, że w godzinach szczytu korkuje się nie tylko Bałtycka, ale również jedne pas na rondzie Ofiar Katastrofy Smoleńskiej.
Wciąż nie ma obiecanego przez władze miasta objazdu ulicą Wąwozową. Jego przygotowanie utknęło na etapie przetargu, tymczasem kierowcy jadący z Redykajn ''na dziko'' omijają Bałtycką leśną drogą, która leży na terenie prywatnym. Właściciel już zadeklarował, że postawi w tym miejscu szlaban, by zmotoryzowani nie rozjeżdżali jego ziemi.
Koszmar drogowcy to nie tylko ulica Bałtycka, której przebudowa ma się zakończyć jesienią przyszłego roku. To również rozkręcająca się budowa buspasów. I o ile poranne godziny szczytu są na Alei Warszawskiej, ulicy Niepodległości i Śliwy niemal niezauważalne, o tyle popołudniowe powroty olsztynian do domu z pracy, czy szkoły to istna udręka.
Do dwóch sporych inwestycji – dołączy na dniach kolejna – budowa torowiska w związku z projektem przywrócenia do Olsztyna tramwajów. Co prawda – w najbliższą środę 12 września drogowcy zajmą tylko jeden pas, mało obleganej przez zmotoryzowanych ulicy Płoskiego, o tyle strach pomyśleć, kiedy rozpocznie się budowa torowiska na kolejnych odcinkach, zwłaszcza w miejscach projektowanych węzłów, czyli: ul. Kościuszki/ al. Piłsudskiego, ul. Synów Pułku/ ul. Tuwima/ al. Sikorskiego. Torowisko ma być gotowe do 2014 roku.
Dodatkowo miasto planuje rozpoczęcie kolejnej inwestycji. W przyszłym roku ruszy przebudowa skrzyżowania ulic: Obrońców Tobruku, Armii Krajowej i al. Warszawskiej. Jej rozpoczęcie zaplanowano na wiosnę przyszłego roku i będzie ona obejmować m.in. prawoskręty na ul. Armii Krajowej i Obrońców Tobruku oraz wydłużenie pasów do relacji skrętnych w ciągu al. Warszawskiej.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz